Nowy zarząd i stare problemy z Portalem pasażera

Nowy zarząd i stare problemy z Portalem pasażera

Rozpoczęły się wakacje. Coraz więcej osób korzysta z połączeń kolejowych, aby udać się na urlop. Niestety, warunki atmosferyczne, z którymi mieliśmy do czynienia w ostatnich dniach, wpłynęły również na pracę Portalu Pasażera.

Od niedzielnego popołudnia wyłączone zostały najbardziej popularne funkcje Portalu, czyli Wszystkie aktualne opóźnienia oraz Pociągi na mapie. Dlaczego?

Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała, że w niedzielę 30 czerwca przez około godzinę (między 17:00 a 18:00) wystąpiła chwilowa niedostępność Portalu Pasażera (www i aplikacji mobilnej). Spowodowane było to bardzo dużym zainteresowaniem podróżnych opcjami Wszystkie aktualne opóźnienia oraz prezentacja pociągów na mapie w tym samym czasie – dodała Magdalena Janus.

Przedstawicielka zarządcy infrastruktury tłumaczy, że zespół Portalu Pasażera pracuje nad szczegółową analizą i rozwiązaniem zagadnienia.

Po zakończeniu analizy zostanie podjęta decyzja o ponownym włączeniu lub nie ww. opcji w Portalu Pasażera – podkreśla.

Warto zaznaczyć, że w środę około godz. 11:30 wspomniane funkcje zostały aktywowane i potrzebne dla pasażerów informacje ponownie będą dostępne.

To nie pierwsze problemy z wydajnością Portalu Pasażera. Pod koniec ubiegłego roku, kiedy doszło do problemów w ruchu pociągów związanych z warunkami atmosferycznymi, system Portalu Pasażera nie wytrzymał obciążenia i PKP Polskie Linie Kolejowe wyłączyły popularne funkcjonalności Portalu Pasażera, gdzie podróżni mogli znaleźć wiarygodne informacje.

O funkcjonowaniu Portalu Pasażera dyskutowano podczas grudniowej komisji infrastruktury. Ówczesny prezes zarządu PKP PLK tłumaczył wówczas, że wyłączenie funkcji na początku grudnia miało charakter wyjątkowy.

Zainteresowanie w ciągu kilku minut zwiększyło się ok. 20-krotnie w stosunku do średniej – tłumaczył Ireneusz Merchel.

Mirosław Skubiszyński, ówczesny wiceprezes zarządu i dyrektor ds. eksploatacji, sprecyzował, że w normalnym dniu roboczym wykorzystanie portalu wynosi 400-600 sesji na milisekundę, a w weekendy i święta – ok. 700.

Sytuacja, o której rozmawiamy, przyniosła tymczasem nagły, lawinowy wzrost z ok. tysiąca do 12-13 tysięcy sesji na milisekundę – dodał Skubiszyński.

Miejmy nadzieję, że zespół kierowany przez Piotra Kubickiego, członka zarządu – dyrektora ds. transformacji cyfrowej, szybko rozwiąże problem z funkcjonowaniem Portalu Pasażera i podobne problemy z wydajnością nie będą się powtarzały.