Hupac otworzył terminal intermodalny w Brwinowie [GALERIA]

Hupac otworzył terminal intermodalny w Brwinowie [GALERIA]

Dziś, 7 września 2022 r.  szwajcarski operator intermodalny Hupac otworzył terminal intermodalny w Brwinowie pod Warszawą.

Terminal znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie trasy kolejowej z Warszawy w kierunku Żyrardowa i Skierniewic, około 15 km na południowy zachód od Warszawy. Rozciąga się na powierzchni 14 hektarów i składa się z placu przeładunkowego o powierzchni 42 000 m2, czterech torów załadunkowych o minimalnej długości 750 m, obiektów biurowych i budynków technicznych.   Maksymalna przepustowość obiektu to 180 000 jednostek intermodalnych rocznie.

– Rozwój infrastruktury odbywa się zgodnie z naszym sprawdzonym podejściem krok po kroku – wyjaśnia Michail Stahlhut, prezes Grupy Hupac. – W pierwszej fazie będziemy uruchomimy dwa tory przeładunkowe i trzy tory serwisowe. Jednostki załadunkowe będą obsługiwane przez reachstackery. W drugiej fazie zwiększymy wydajność i zainstalujemy kolejne trzy tory przeładunkowe oraz potężne suwnice bramowe – dodał Stahlhut

Terminal od początku był przystosowany do obsługi pociągów o długości 740 m.

– W ten sposób przewidujemy parametry europejskich korytarzy towarowych i osiągamy maksymalną wydajność pociągów transportu kombinowanego – zaznaczył Michail Stahlhut.

Terminal jest niezbędnym wymogiem dalszego rozwoju europejskiej sieci intermodalnej. Firmy, które chcą przejść na przyjazny dla klimatu transport intermodalny, mogą polegać na wystarczającej przepustowości i sprawdzonej jakości Hupac w regionie.

– Chcielibyśmy podziękować naszym partnerom oraz instytucjom, które wspierały nas w realizacji projektu od samego początku: polskiemu Ministerstwu Transportu, Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Mazowieckiego z Marszałkiem Adamem Struzikiem, miastu Brwinów z Prezydentem Arkadiuszem Kosińskim oraz Ambasady Szwajcarii w Polsce – podkreślił prezes Grupy Hupac

 Koszty inwestycji wyniosły 37 mln euro.

– Chcielibyśmy również podziękować firmie Siemens Mobility, której lokomotywa Vectron MS prezentowana na terminalu jest doskonałym przykładem zaawansowanego technologicznie i nowoczesnego pojazdu wspierającego transport intermodalny w Polsce i Europie” – kontynuował Stahlhut.

Hupac uruchomił projekt terminalu w 2017 roku Po przerwie związanej z pandemią, prace budowlane wznowiono w marcu 2021 roku i zakończono pod koniec sierpnia 2022 roku.