Duże zainteresowanie odbudową stacji Rypin

Duże zainteresowanie odbudową stacji Rypin

Aż 14 ofert otrzymały PKP Polskie Linie Kolejowe w postępowaniu dotyczącym odbudowy stacji Rypin na linii kolejowej nr 33 na odc. Sierpc – Brodnica.

Na sfinansowanie zamówienia zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć 61 623 000 brutto.

  • TORPOL  – 57 785 746,32 zł brutto
  • Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane TOR – 54 909 264,28 zł brutto
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – 53 216 956,96 zł brutto
  • JAREX – 56 461 176,61 zł brutto
  • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu – 49 645 337,00 zł brutto
  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „TRANSKOL” – 60 349 280,76 zł brutto
  • „SBM” 52 783 024,32 zł brutto
  • PORR 58 393 020,00 zł brutto
  • Poleko Budownictwo 59 027 898,92 zł brutto
  • TRAKCJA  – 55 257 729,37 zł brutto
  • ALUSTA – 59 122 514,75 zł brutto
  • 12 TORHAMER – 53 614 073,03 zł brutto
  • Gór – Tor  – 51 632 044,28 zł brutto
  • INTOP Warszawa – 62 214 414,60 zł brutto

Zamawiający zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót dla odbudowy stacji Rypin zlokalizowanej na linii kolejowej nr 33 na szlaku od km 87,792 do km 142,484 wraz z urządzeniami sterowania, torowymi, energetycznymi, drogowymi, budowlami do obsługi podróżnych.

Zakres prac  na szlaku Sierpc – Rypin oraz Rypin – Brodnica obejmuje budowę nowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku,  której należy uwzględnić LPO Szczutowo oraz LPO Kretki.

Realizacja zamówienia ma na celu możliwość sterowania stacji Rypin ze stacji Brodnica, zapewnienie obsługi ładowni szlakowych Kretki i Szczutowo w sposób nie ograniczający prowadzenie ruchu pociągów na szlakach oraz odbudowę funkcji stacji Rypin, kategorii D wyposażonej w: cztery tory główne; trzy tory boczne, tor wyciągowy umożliwiający podstawianie składu/grupy wagonów na tory boczne z minimalizacją jazd manewrowych przez tor główny zasadniczy nr 1.

W ramach projektu wykonawca zmodernizuje peron nr 1, który będzie miał 150 m długości, 3,2 m szerokości i 55 cm wysokości, a także rozbierze peron nr 2 i wybuduje nowy dwukrawędziowy w nowej lokalizacji o długości 200 m (z zachowaniem rezerwy pozwalające na wydłużenie do 300 m) szerokości od 3,3 do 5,4 m i wysokości 55 cm.

Platformy wyposażone będą w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco, kosze na śmieci, w tym kosze na odpady selektywne, ogrodzenie, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego oraz stałego.

Dojścia do peronów powinny być dostosowane dla osób z niepełnosprawnością i osób o ograniczonej możliwości poruszania się.  Wyposażone zostaną w ogrodzenie, balustrady czy stojaki rowerowe.

Przy projektowani, wykonawcy będą musieli wziąć pod uwagę że na linii kursować będą pociągi o różnych maksymalnych prędkościach, o różnych długościach dróg hamowania oraz wyposażone w pokładowe urządzenia systemu bezpiecznej kontroli jazdy pociągu ERTMS/ETCS, jak też pociągi nie posiadające ww. urządzeń.

Dodajmy, zadanie ma być wykonane w ramach Krajowego Planu Odbudowy w obszarze działania pn.: „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych – etap II”.