PKP S.A. planują w tym roku rozpocząć przebudowę dworca Pionki

PKP S.A. planują w tym roku rozpocząć przebudowę dworca Pionki

W połowie marca PKP S.A. ogłosiły kolejne postępowanie na przebudowę dworca Pionki. Kolejowa spółka planuje zawarcie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie robót budowlanych w III kwartale tego roku a zakończenie prac i udostępnienie podróżnym zmodernizowanego dworca pod koniec 2023 roku.

Ze względu na wartości architektoniczno-historyczne budynku przewiduje się ograniczoną ingerencję w strukturę zewnętrzną obiektu. Polegać ona będzie na renowacji oraz odtworzeniu pierwotnego wyglądu dworca oraz przystosowaniu do projektowanych funkcji.

Obsługa pasażerów nadal odbywać się będzie w budynku dworca. Wnętrze zostanie częściowo przebudowane, zmieni się układ oraz funkcja pomieszczeni.

Hol główny będzie miejscem z kasą (bądź inaczej zagospodarowanym lokalem pod wynajem) oraz automatami wendingowymi, bankomatem, a także węzłem, z którego podróżni mogą przejść do miasta, dostać się na perony, skorzystać z ogólnodostępnych sanitariatów. Obiekt dostosowany będzie do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Drzwi główne wejściowe dwuskrzydłowe oraz drzwi prowadzące na perony zostaną zrekonstruowane na podstawie historycznej ikonografii.

Oferty w postępowaniu można składać do 21 kwietnia 2022 r.

PKP S.A. nie zapominają o drugim obiekcie, dworcu Pionki Zachodnie. Spółka zaplanowała ogłoszenie nowego zamówienia na wykonanie robót budowlanych dla dworca w II kwartale 2022 roku, zawarcie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie robót budowlanych w III kwartale 2022 roku, natomiast zakończenie robót i udostępnienie podróżnym zmodernizowanego dworca w IV kwartale 2023 roku.

Przypomnijmy, że powodem unieważnienia pierwszych przetargów były wyższe oferty, niż kwota jaką Polskie Koleje Państwowe S.A. zamierzały przeznaczyć na sfinansowanie zamówień. Natomiast unieważnienie przez PKP S.A. kolejnych postępowań związane było z koniecznością zastosowania się do znowelizowanej ustawy o transporcie kolejowym, w której wskazano, że dworzec kolejowy wraz z infrastrukturą umożliwiającą pasażerom dostęp do peronu lub dworca kolejowego jest częścią stacji pasażerskiej, a w konsekwencji
elementem sieci kolejowej.