Spółka Centralny Port Komunikacyjny unieważniła postępowanie na opracowanie koncepcji projektowych podstacji trakcyjnych systemu 2×25 kV. Oferty były za wysokie.
W postępowaniu skutecznie złożyło oferty dwóch wykonawców:
- Konsorcjum EGIS POLAND (Lider) oraz EGIS RAIL SA (Partner) – 31 843 519,20 zł brutto
Konsorcjum BIURO PROJEKTÓW „METROPROJEKT” (Lider) oraz ENPROM (Partner) – 28 868 100 zł brutto
Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia łączną kwotę 11 070 000,00 zł brutto.
– W związku z faktem, że kwoty złożonych ofert znacząco odbiegają od kwoty przeznaczonej przez zamawiającego na realizację przedmiotu zamówienia oraz z uwagi na brak możliwości zwiększenia tej kwoty do najniższej ceny ze złożonych ofert, zamawiający unieważnia postępowanie – czytamy w uzasadnieniu
Przypomnijmy, że w ogłoszone 11 kwietnia 2022 r. postępowanie dotyczyło 13 podstacji trakcyjnych, z czego zamówienie podstawowe obejmowało 7 obiektów na planowanej linii dużych prędkości z Warszawy do Wrocławia przez Łódź (PT CPK, PT Dmosin, PT Pabianice, PT Kuźnica – Czajków, PT Dziadowa Kłoda, PT Ostrów Wielkopolski, PT Kromolice).
Zamówienia opcjonalne obejmowało kolejne 6 podstacji (PT Kruszczewo, PT Rybnik, PT Płoskie, PT Szczawno-Zdrój, PT Łomża, PT Pisz).
Zadaniem wykonawcy miało być także uzyskanie decyzji lokalizacyjnych, nabycie nieruchomości pod podstacje i uzyskanie warunków przyłączenia do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego i linią kolejową.