Pasażerowie korzystają z nowego peronu w Lublinie

Pasażerowie korzystają z nowego peronu w Lublinie

Na stacji Lublin Główny od środy 25 marca pasażerowie mogą korzystać z nowego peronu nr 2. Wyposażony jest w ławki, tablice informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Wkrótce rozpocznie się kolejny etap prac, który wiąże się ze zmianą organizacji ruchu na stacji.

Do gotowego od grudnia peronu nr 3, dołącza kolejny nr 2. Nowa, wyższa konstrukcja ułatwia pasażerom dostęp do pociągów i zapewnia większy komfort obsługi. Peron dostosowany jest dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a podróże osobom niewidomym i niedowidzącym ułatwiają ścieżki prowadzące.

Na nowym peronie podróżni wsiadają do pociągów z jednej strony (krawędzi). Prowadzone są prace, m.in. budowana jest nowa, szeroka wiata. Przygotowywana jest winda. Obecnie na peron można dostać się przejściem podziemnym od strony dworca i skweru im. Grażyny Chrostowskiej oraz tymczasowym przejściem od strony ul. Gazowej, gdzie wybudowana jest pochylnia.

Wkrótce rozpocznie się kolejny etap robót. Modernizowany będzie peron pierwszy, położony najbliżej budynku dworca. Po rozbiórce starego peronu, pojawi się nowa konstrukcja z wiatą, ławkami i gablotami informacyjnymi.

Zasadnicza faza prac rozpocznie się w połowie kwietnia. Na stacji zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu dla pasażerów. Ze względu na zakres robót, konieczne będzie zamknięcie przejścia podziemnego pomiędzy peronem nr 1 i 2. Dojście do peronu nr 2 i 3 będzie możliwe wyłącznie od ulicy Gazowej, a także od strony skweru im. G. Chrostowskiej. Zakończenie wszystkich prac w Lublinie Głównym planowane jest jeszcze w tym roku.

Kolej zmienia Lublin

Intensywne roboty prowadzone są też w innych miejscach w Lublinie – m.in. na wiaduktach kolejowych przy ul. Janowskiej, Diamentowej i Męczenników Majdanka. Przebudowywane są też mosty nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką. Budowane są tam nowe betonowe konstrukcje oraz układane są tory i rozjazdy.

Modernizacja stacji Lublin Główny jest realizowana w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I”. Po ukończeniu modernizacji podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie około 90 minut. Projekt wart ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.