Od środy wracają pociągi do Zakopanego

Od środy wracają pociągi do Zakopanego

22 grudnia 2021 r. wracają pociągi trasę Kraków – Zakopane. Dla podróżnych zwiększa się dostępność stacji i przystanków, m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej, Bystrej Podhalańskiej. Kolejne odcinki z nowymi torami to Skawina – Sucha Beskidzka, Osielec – Skawa oraz Raba Wyżna – Nowy Targ.

Na święta i ferie zimowe w rozkładzie przewidziano połączenia dalekobieżne, m.in. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy. Będą także połączenia regionalne, m.in. z Krakowa, Suchej Beskidzkiej, Chabówki i Nowego Targu oraz Katowic.

Lepiej przygotowana dla podróżnych będzie stacja Poronin oraz przystanki Skawa Środkowa i Bystra Podhalańska. Nowe, wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Zamontowano nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Z myślą o osobach niedowidzących przygotowano system ścieżek dotykowych.

Podróżni skorzystają także z efektów wcześniejszych prac. Dostępniejsze są stacje i przystanki: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ. Perony są oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i czytelne oznakowanie. Modernizacja zapewniła dogodny dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na kolejowej zakopiance prace obejmują tory wraz z siecią trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. Zwiększa się sprawność ruchu kolejowego i bezpieczeństwo podróżnych.

Od grudniowego rozkładu jazdy pociągi jadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stację Sucha Beskidzka oraz zmodernizowanym odcinkiem Osielec – Skawa i Raba Wyżna – Nowy Targ.

Od marca linia ponownie będzie zamknięta i prowadzone będą kolejne etapy modernizacji kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Wartość inwestycji to przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.