Już nie tylko wielosystemowe lokomotywy Kolei Czeskich prowadzą pociągi PKP Intercity. Dziś z połączeniem polskiego przewoźnika zadebiutował Vectron, który należy do poolu taborowego Beacon Rail.
Jeden z najnowszych pojazdów firmy Beacon Rail, Vectron X4E-639, prowadził dziś połączenie IC Gedania relacji Berlin Hbf. – Gdynia Gł.
Przypomnijmy, że kilka dni temu firma Beacon Rail zamówiła kolejne 10 lokomotyw wielosystemowych Vectron MS od Siemens Mobility.
Obecnie PKP Intercity korzysta także z trzech lokomotyw Vectron wypożyczonych od České dráhy.
Od 11 czerwca 2023 r. lokomotywy Vectron regularnie obsługują parę pociągów EC Batory na trasie Terespol – Bohumin – Terespol, a od 3 września 2023 r. również składy EC Polonia na trasie Warszawa – Wiedeń – Warszawa. Od 4 listopada kolejne wielosystemowe lokomotywy czeskiego przewoźnika obsługują wybrane połączenia EIC, które wcześniej były obsługiwane przez składy Pendolino.
- EIC 1301/3110 od poniedziałku do piątku
- EIC 1309/3104 od poniedziałku do piątku i niedziele
Dodatkowo w soboty lokomotywa Vectron prowadzi pociąg IC Śnieżka 1651/6150.
Warto w tym miejscu dodać, że PKP Intercity posiada 10 własnych wielosystemowych lokomotyw EU44 „Husarz”. Przewoźnik podpisał także umowy z Newagiem na zakup najpierw 10 pojazdów, a następnie skorzystał z prawa opcji i zamówił kolejne 5 wielosystemowych Grifinnów. Nowy pojazd oficjalnie został zaprezentowany podczas targów TRAKO 2023. Podczas testów na CMK lokomotywa osiągnęła prędkość 240 km/h.
Jeśli nic się nie zmieni, w środę 15 listopada PKP Intercity otworzy oferty na dostawę 63 wielosystemowych lokomotyw, z prawem opcji na dodatkowe 32 pojazdy.