Trzy osoby z PLK straciły stanowiska po problemach z realizacją części prac na stacji Warszawa Zachodnia

Trzy osoby z PLK straciły stanowiska po problemach z realizacją części prac na stacji Warszawa Zachodnia

Sprawa z realizacją części zaplanowanych prac w obrębie stacji Warszawa Zachodnia ma swój dalszy ciąg. Trzy osoby z PKP Polskie Linie Kolejowe straciły swoje stanowiska.

– W związku ze zmianami w ruchu pociągów w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego, które nie zostały w pełni wykorzystane na zaplanowane prace przy systemie sterowania na stacji Warszawa Zachodnia, Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zdecydował o usunięciu ze stanowisk kierowniczych trzech osób z zespołu nadzorującego modernizację stacji – poinformował „Kolejowy Portal” Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak poinformowała „Gazeta Stołeczna” jedną z osób, które straciły stanowiska jest Agnieszka Safuta-Pawlak, która pełniła funkcję dyrektora pełnomocnika ds. realizacji inwestycji aglomeracji warszawskiej. Kim są kolejne osoby?Jak nieoficjalnie dowiedział się „Kolejowy Portal” chodzi dwóch podwładnych wspomnianej Pani dyrektor. Obaj panowie zostali degradowani na niższe stanowiska.

Przypomnijmy, że Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej skierowało do Andrzeja Adamczyka ministra infrastruktury pismo ws. braku realizacji zadań przez PKP Polskie Linie Kolejowe, które były zaplanowanie w okresie od 22 sierpnia do 3 września 2022 r. W tym czasie pociągi interREGIO skierowano do/ze stacji Warszawa Gdańska, a duża liczba pociągów Kolei Mazowieckich i niemal wszystkie linii S1 SKM Warszawa zostały zawieszone na odcinku zachodnim. W czasie tych dwóch tygodni PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały podłączanie i testowanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym od strony stacji Warszawa Włochy do stacji Warszawa Zachodnia.

Po publikacji pisma SBPK, wysłaliśmy do zarządcy infrastruktury prośbę o komentarz w sprawie.  Przedstawiciel PLK potwierdził brak realizacji części założonych prac na stacji.

W dzisiejszym świadczeniu PKP PLK, poinformowały, że prace na Warszawie Zachodniej są kontynuowane i obecnie skupiają się przy przebudowie przejścia podziemnego, budowie nowych wiaduktów kolejowych, torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

– Po zakończeniu inwestycji stacja będzie bardziej dostępna dla podróżnych. Będą oddane do użytku pasażerów ruchome schody i windy na każdy z peronów. Stacja zostanie przykryta zadaszeniem, a przejście podziemne i nowa kładka połączą perony z Ochotą i Wolą. Zwiększą się możliwości przejazdów pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Stacja Warszawa Zachodnia będzie nowoczesnym węzłem komunikacyjnym dostępnym dla wszystkich podróżnych – czytamy w oświadczeniu spółki.

Po zakończeniu inwestycji wartej ok. 2 mld zł, stacja Warszawa Zachodnia będzie nowoczesnym węzłem komunikacyjnym dostępnym dla wszystkich podróżnych.