PLK nie realizują zaplanowanych prac w obrębie stacji Warszawa Zachodnia?

PLK nie realizują zaplanowanych prac w obrębie stacji Warszawa Zachodnia?

Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej skierowało do Andrzeja Adamczyka ministra infrastruktury pismo ws. braku realizacji zadań przez PKP Polskie Linie Kolejowe, które były zaplanowanie w okresie od 22 sierpnia do 3 września 2022 r.

Od poniedziałku, 22 sierpnia, PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały prowadzenie prac, mających na celu podłączanie i testowanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym od strony stacji Warszawa Włochy do stacji Warszawa Zachodnia.

– Po tygodniu obserwacji naszej organizacji i na podstawie informacji, do których dotarliśmy, PKP Polskie Linie Kolejowe nie wykonują zaplanowanych prac, a pociągi, których ruch został ograniczony, mogłyby bez problemów przywozić i odwozić pasażerów na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia tak, jak przed 22 sierpnia – czytamy w piśmie Stowarzyszenia Bezpieczna i Przyjazna Kolej

W ocenie Stowarzyszenia, wprowadzone przez PKP PLK zamieszanie utrudniło dojazdy do pracy (ale nie tylko) wielu pasażerom. Pociągi interREGIO jeżdżą  do/ze stacji Warszawa, a ogromna liczba pociągów Kolei Mazowieckich i niemal wszystkie linii S1 SKM Warszawa zostały zawieszone na odcinku zachodnim.

– Tymczasem PKP PLK – nie po raz pierwszy – wprowadziły ograniczenia w ruchu pociągów, ale z niego nie korzystają tak, jak zostało to zaplanowane – dodaje Stowarzyszenie.

Mając na względzie dobro pasażerów i ich poszanowanie oraz nie godząc się na kolejne pozbawione logiki, profesjonalizmu i realnego planowania działania PKP Polskich Linii Kolejowych, Stowarzyszenie zwróciło się do ministra Adamczyka z pytaniem z jakiego powodu spółka nie przeprowadziła zaplanowanych prac, związanych z włączaniem i testami urządzeń srk od strony zachodniej stacji Warszawa Zachodnia i kiedy prace zostaną wykonane.

Stowarzyszenie pyta także dlaczego PKP Polskie Linie Kolejowe nie wycofały się z ograniczenia ruchu, choć – (jak wynika z informacji Stowarzyszenia) – spółka miała wiedzę o niepowodzeniu przeprowadzanie prac w zaplanowanym terminie ponad miesiąc wcześniej oraz czy zostanie wyciągnięta odpowiedzialność za brak realizacji prac zgodnie z harmonogramem zamknięć we wskazanym obszarze.

Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej poprosiło ministra o przedstawienie aktualnego harmonogramu prac modernizacyjnych stacji Warszawa Zachodnia.

Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe o realizację zaplanowanych prac, czekamy na odpowiedzi.