PKP Polskie Linie Kolejowe odniosły się do informacji przedstawionych przez Stowarzyszenie Bezpieczna i Przyjazna Kolej ws. braku realizacji zadań, które były zaplanowanie w okresie od 22 sierpnia do 3 września 2022 r.
Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały podłączanie i testowanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym od strony stacji Warszawa Włochy do stacji Warszawa Zachodnia. Jednak z obserwacji Stowarzyszenie wynika, że zarządca infrastruktury nie wykonuje zaplanowanych prac.
Jak poinformował Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe pociągi na stacji Warszawa Zachodnia jeżdżą zgodnie z rozkładem jazdy.
– Wykonawca realizuje prace m.in. w branży sterowania ruchem kolejowym. W obecnej fazie robót nie ma możliwości korzystania z docelowego rozwiązania, powoduje to konieczność stosowania tymczasowych organizacji ruchu – dodał.
Przedstawiciel zarządcy potwierdził, że wbrew założeniom wykonawca nie realizuje obecnie części założonych na przełomie sierpnia i września prac.
– PLK zostały poinformowane o częściowym wykorzystaniu zamknięcia dla realizacji robót budowalnych – zaznaczył Janduła.
Martyn Janduła odpowiedział także na pytania Stowarzyszenie dlaczego PKP Polskie Linie Kolejowe nie wycofały się z ograniczenia ruchu.
– Rozkład jazdy pociągów przygotowywany jest z dużym wyprzedzeniem i nie było możliwości jego korekty z uwagi m.in. na czas potrzebny dla opracowania zmian – tłumaczy przedstawiciel PLK.
Dodał, że szczegóły bieżącego postępu prac na stacji Warszawa Zachodnia, PKP Polskie Linie Kolejowe wyjaśniają z wykonawcą.
Przypomnijmy, że zakończenie modernizacji stacji Warszawa Zachodnia planowane jest w 2023 r.