PLK ogłosiły przetargi na budowę przystanków Boguszów-Górce Dzikowiec oraz Świdnica Zawiszów

PLK ogłosiły przetargi na budowę przystanków Boguszów-Górce Dzikowiec oraz Świdnica Zawiszów

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dwa przetargi na budowę przystanków Boguszów-Górce Dzikowiec oraz Świdnica Zawiszów w ramach Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025.

Boguszów-Gorce Dzikowiec

Przedmiotem zamówienia w ramach zadania pn. „Budowa nowego przystanku Boguszów-Gorce Dzikowiec”  jest zaprojektowanie oraz budowa jednego nowego krawędziowego peronu przystanku kolejowego kategorii E Boguszów-Gorce Dzikowiec (nazwa robocza) na linii nr 291 Boguszów-Gorce Wschód – Mieroszów wraz z wykonaniem odwodnienia, dojścia do peronu o odpowiednim standardzie dostosowanym do warunków lokalnych oraz innymi niezbędnymi robotami w branżach towarzyszących, a także wymianą nawierzchni torowej i warstwy ochronnej podtorza wraz z wykonaniem odwodnienia torowiska.

Efektem inwestycji będzie peron o długości 100 m, wysokości 76 cm ponad główki szyny oraz szerokości 4 metrów.

Termin realizacji zamówienia zarządca infrastruktury przewidział na okres 21 miesięcy od dnia podpisania umowy, zgodnie z następującymi terminami:

Etap 1 – dokumentacja projektowa – do 8 miesięcy od dnia podpisania umowy;

Etap 2 – roboty budowlane – do 16 miesięcy  od dnia podpisania umowy;

Etap 3 – certyfikacja i rozliczenie umowy  – do 21 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Świdnica Zawiszów

Przedmiotem zamówienia w ramach zadania pn. „Budowa nowego przystanku Świdnica Zawiszów” jest zaprojektowanie oraz budowa dwóch nowych jednokrawędziowych peronów przystanku kolejowego kategorii D kolejowego Świdnica Zawiszów (nazwa robocza) na linii nr 137 Katowice – Legnica wraz z wykonaniem odwodnienia, dojść do peronów, oraz innymi niezbędnymi robotami w branżach towarzyszących, a także wymianą nawierzchni torowej i warstwy ochronnej podtorza wraz z wykonaniem odwodnienia torowiska.

Efektem inwestycji będą dwa perony długości 150 metrów każdy, wysokości 76 cm ponad główki szyny oraz szerokości 5 metrów.

W przypadku tego postępowania, wykonawca na realizację prac będzie miał 26 miesięcy, zgodnie z następującymi terminami:

Etap 1 – dokumentacja projektowa – do 8 miesięcy od dnia podpisania umowy;

Etap 2 – roboty budowlane – do 22 miesięcy  od dnia podpisania umowy;

Etap 3 – certyfikacja i rozliczenie umowy  – do 26 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Na oferty PKP PLK czekają do 10 sierpnia 2021 r., do godziny 8:00. Zamawiający nie wymaga wadium. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest najniższa cena.

W „Rządowym Programie budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” uwzględniono 355 lokalizacji w całej Polsce. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182. W ramach programu na obu listach uwzględniono budowę 177 i modernizację 178 przystanków.

W województwie dolnośląskim projekt przystankowy obejmuje na liście podstawowej 7 lokalizacji, są to Legnickie Pole, Mirków, Boguszów-Górce Dzikowiec, Szklarska Poręba Średnia, Ścinawa, Świdnica Zawiszów, Oława Zachodnia. Na liście rezerwowej jest 8 kolejnych projektów: Studniska, Kunice, Lubań Miasto, Piotrowice Świdnickie, Wrocław Stabłowice, Wrocław Zakrzów Wschód, Wrocław Tarnogaj, Strzelce Świdnickie.