Po przeprowadzonej aukcji elektronicznej, PKP Intercity unieważniło postępowanie na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania siedmiu lokomotyw elektrycznych serii EP08.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik konsekwentnie zamierza przeznaczyć kwotę brutto 7 369 194,47 zł brutto. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego zaproponowały 10 588 689,93 zł brutto, a konsorcjum firm: Compremum (lider) oraz Transtrain (partner) 11 296 573,19 zł brutto.
Jak czytamy w uzasadniana unieważnienia postępowania, w aukcji złożona została jedna oferta niepodlegająca odrzuceniu, tj. oferta konsorcjum, które obniżyło swoje oczekiwania do kwoty 10 453 999,99 zł brutto.
Przekroczenie w stosunku do zaplanowanej do wydatkowania kwoty na ten cel wyniosło 41,86%, tj. brutto 3 084 805,52 zł, netto 2 507 971,97 zł.
Mając na uwadze fakt, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia i zamawiający kwoty tej nie zwiększy, postępowanie podlega unieważnieniu – czytamy w komunikacie.
Przypomnijmy, że było to kolejne postępowania na wykonanie napraw P4 siedmiu lokomotyw EP08. Za każdym razem przewoźnik unieważnia przetargi z powodu przekroczenia zaplanowanego budżetu.
Dodajmy, że w połowie kwietnia 2023 r. po blisko rocznej przerwie w eksploatacji, do obsługi połączeń PKP Intercity wróciła większość lokomotyw serii EP08. Powrót lokomotyw EP08 do eksplantacji został uwarunkowany wykonaniem dodatkowego i poszerzonego przeglądu P3. Nastąpiło także podniesienie dopuszczalnego dotychczas limitu pomiędzy naprawami okresowymi na 4 poziomie utrzymania z 600 na 720 tys. kilometrów.