Pasażerowie na stacji Łódź Lublinek zyskali lepszy dostęp do pociągów

Pasażerowie na stacji Łódź Lublinek zyskali lepszy dostęp do pociągów

Nowy peron na stacji Łódź Lublinek zapewnia wygodniejsze podróże. Podobnie jest w Pabianicach, Chechle, Dobroniu, Kolumnie, Łasku i Zduńskiej Woli. Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowa linii to ostatnie odcinki Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń. Inwestycję za 387 mln zł realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Na stacji w Łodzi Lublinku podróżni korzystają z nowego wyższego peronu, który ułatwia dostęp do pociągów. Są wiaty, ławki, czytelne oznakowanie oraz tablice z rozkładami jazdy. Jest przygotowane dojście, na którym dla bezpieczeństwa zamontowane zostały labirynty. Prace obejmują obecnie peron nr 2 oraz tory i sieć trakcyjną. Po przygotowaniu terenu, układane będą podkłady i szyny, które dołączą do już zamontowanych rozjazdów, nowych torów i urządzeń sterowania ruchem.

Stacja Łódź Lublinek będzie miała 2 nowe komfortowe perony oraz wygodne i bezpieczne dojścia z pochylniami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do peronu nr 2 zostanie wybudowane dojście wyposażone w rogatki od strony przejazdu kolejowo-drogowego. Na odcinku Łódź Lublinek – Łódź Kaliska nowa nawierzchnia na przejazdach na ul. Obywatelskiej, ul. Franciszka Plocka i ul Sanitariuszek zapewni sprawną komunikację drogową.

Lepsze podróże z Łodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza

Na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystają z nowych, dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łask oraz przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło. W Zduńskiej Woli i Pabianicach powstały nowe przejścia podziemne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, korzystną zmianą jest większa dostępność dzięki windom.

Na odcinkach Łódź Kaliska – Łódź Retkinia, Łódź Lublinek – Pabianice i Dobroń – Zduńska Wola są już nowe dwa tory i sieć trakcyjna. Na pozostałych odcinkach Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń pociągi kursują już nowym torem. Kontynuowane są prace na sąsiednim torze. Do ułożenia pozostało ok.12 km torów i sieci trakcyjnej.
Między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą ułożono ponad 70 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Wyremontowano 23 obiekty, w tym 9 mostów i 3 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyła modernizacja 15 przejazdów.

Zasadnicze prace, ważne dla ruchu pociągów, zostaną wykonane do końca 2020 r. W kolejnych miesiącach przewidziano prace przy odwodnieniu i szlifowanie szyn. Zakończenie inwestycji w połowie 2021 roku. Po modernizacji linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o ok. 15 minut.

Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” o wartości ok. 387 mln zł netto jest w 65%  współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).