Od jutra rusza kolejny etap prac na kolejowej zakopiance

Od jutra rusza kolejny etap prac na kolejowej zakopiance

Zimą, podróżni skorzystali z bezpośrednich połączeń pociągiem do stolicy Tatr. Już od 1 marca 2023 r. kontynuowane będą prace na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Projekt za ponad 1,1 mld zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, realizowanej etapami na kolejowej zakopiance, pasażerowie mogli wygodnie podróżować pociągiem do Zakopanego, m.in. w Święta i w ferie.

1 marca 2023 r. ruszają kolejne prace, zwiększające możliwości i jakość komunikacji kolejowej na linii z Krakowa do Zakopanego. Przewidziano je do 21 czerwca 2023 r. Kontynuowane będą następne, roboty na torach, między Suchą Beskidzką a Zakopanem. W czerwcu, do zmodernizowanych oraz nowych stacji i przystanków dołączy stacja Szaflary, a w grudniu Biały Dunajec i Zakopane.

Prace realizowane do czerwca, obejmą również budowę dodatkowych obiektów. Dzięki temu, podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów na stacji Nowy Targ. Zmodernizowany zostanie kolejny peron, usytuowany przy budynku dworca. W Poroninie, rozpoczną się prace budowlane związane z przejściem pod torami, które ułatwi komunikację na stacji wszystkim podróżnym.

Zmiany w rozkładzie jazdy od marca

Od środy 1 marca za pociągi dalekobieżne Intercity, m. in. z Warszawy i Trójmiasta będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków – Zakopane. Autobusy zastępcze pojadą także na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane za pociągi Polregio.

Dostępność, nowy standard obsługi i krótsze podróże

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do grudnia 2023 r. Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych na stacjach i przystankach, inwestycja stworzy możliwość skrócenia czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin, dla najszybszego pociągu.