PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie peronu nr 1 w stacji Nowy Targ oraz peronu nr 1 w stacji Poronin na linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane.
Choć z przebudowanych peronów nr 2 w Nowym Targu i Poronienie podróżni korzystają już od lutego 2021 r., to PKP PLK podjęły decyzję o rozszerzeniu zakresu prowadzonego projektu. Dlaczego ?
Jak tłumaczy Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, pierwotny zakres modernizacji linii kolejowej nr 99, ze względu na ograniczone wtedy możliwości finansowe, nie obejmował przebudowy peronów przy budynkach stacyjnych.
– Wynikało to również z zapisów studium wykonalności, które nie przewidywało użytkowania tych obiektów w codziennym ruchu pociągów – dodał Hamarnik
Nasz rozmówca przyznał, że sytuacja uległa zmianie po uruchomieniu nowych połączeń regionalnych na terenie Podhala i deklaracji lokalnego samorządu o chęci współuczestnictwa w finansowaniu dodatkowego zakresu inwestycji.
W ramach zamówienia na stacji Nowy Targ i Poronin powstaną perony o wysokości 0,76m od główki szyny, długości 200 m i szerokości peronu 4 m. W przypadku ograniczeń wynikających z uwarunkowań terenowych i geodezyjnych minimalna szerokość peronu jednokrawędziowego wyniesie 2,6 m.
Perony wyposażone będę w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco, kosze na śmieci oraz tablice i gabloty informacyjne. Obiekty będą dostosowane do potrzeb obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania.
Co ważne przebudowany peron nr 1 w stacji Nowy Targ będzie dostosowany wysokością do wybudowanej już kładki.
Na oferty PKP Polskie Linie Kolejowe czekają do 5 września 2022 r. O wyborze wykonawcy zdecyduje cena.
Przebudowane perony mają być gotowe w ciągu 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.