Metrans podwoił w 2020 r. liczbę pociągów kontenerowych na Nowym Jedwabnym Szlaku

Metrans podwoił w 2020 r. liczbę pociągów kontenerowych na Nowym Jedwabnym Szlaku

W ubiegłym roku Metrans zwiększył liczbę pociągów kontenerowych podróżujących między Europą a Chinami o 114 procent.

Wielkość i częstotliwość kolejowego ruchu towarowego między Azją a Europą znacznie wzrosła w ostatnich latach. Pandemia koronawirusa i wynikające z niej wąskie gardła przepustowości w żegludze dodatkowo pobudziły połączenia kolejowe.

Z tego trendu korzysta również Metrans i spółka zależna HHLA. Firma intermodalna obsługiwała 913 pociągów w 2020 r. (2019: 426 pociągów), które wyruszyły lub wjechały do ​​Chin. To wzrost o 114%, przy czym największy wzrost odnotował import (+131%). Wolumen transportu na Nowym Jedwabnym Szlaku wynosi zatem około 30 000 TEU.

– 30 lat temu rozpoczęliśmy transport kontenerów do transportu morskiego w głąb Europy. Metrans zaoferował pierwsze regularne połączenie kolejowe między Hamburgiem a Pragą. Od tego czasu nasza sieć pomiędzy portami europejskimi a jej zapleczem z każdym rokiem rośnie. Ponadto jesteśmy jednym z największych dostawców na najszybciej rozwijającym się rynku: transport kolejowy między Europą a Chinami – powiedział Peter Kiss, prezes Metrans

Klienci Metrans mogą wybrać wiele miejsc docelowych w Chinach jako punkt początkowy i końcowy. Obecnie od 60 do 80 pociągów miesięcznie łączy Europę z kluczowymi ośrodkami gospodarczymi Republiki Ludowej, w tym Zhengzhou, Xi’an i Jinhua. Wraz z partnerami spółka montuje w Chinach składy blokowe, które są przejmowane przez operatorów trakcyjnych w różnych węzłach eurazjatyckiego korytarza kolejowego. Te węzły to polski terminal graniczny Małaszewicze i słowacki terminal w Dobrej. Głównymi węzłami kolejowymi dla przewozów towarowych między Europą a Chinami są terminale w Budapeszcie, Pradze, Ceska Trebova, Poznaniu i Dunajskiej Stredie.