Dyżurni ruchu pilnie poszukiwani

Dyżurni ruchu pilnie poszukiwani

PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują pracowników na stanowisko dyżurnego ruchu niemal we wszystkich województwach. 

W województwie dolnośląskich, zarządca infrastruktury poszukuje pracowników do pracy we Wrocławiu.

W Lubuskiem poszukiwane są osoby do pracy w następujących miejscowościach: Wałowice (pow. krośnieński), Krosno Odrzańskie, Sulechów, Niedoradz (pow. nowosolski), Zielona Góra, Czerwieńsk, Radnica (pow. krośnieński), Budachów (pow. krośnieński), Gądków Wielki (pow. sulęciński).

W Małopolsce spółka zatrudni dyżurnych ruchu w Krakowie, Tarnowie oraz Trzebini.

W województwie mazowieckim poszukiwani są dyżurni, którzy znajda zatrudnienie w Warszawie oraz w następujących miejscowościach: Puszcz Mariańska (pow. żyrardowski), Marków-Świnice (pow. żyrardowski), Mszczonów, Tarczyn, Czachówek (pow. piaseczyński), Sufczyn (pow. otwocki), Grzebowilk (pow. miński).

W województwie opolskim poszukiwani są pracownicy w Kędzierzynie-Koźlu oraz Zdzieszowicach.

W Podlaskiem PLK poszukuje dyżurnych ruchu w Białymstoku, Czyżewie, Szepietowie, Hajnówce, Sokółce, Suwałkach oraz Grajewie.

Najwięcej pracowników  zarządca infrastruktury poszukuje w województwie śląskim. Spółka zatrudni w Rybniku, Orzeszach, Żorach, Olzie, Suminie, Raciborzu, Bytomiu, Radzionkowie, Tarnowskich Górach, Rudzińcu, Toszku, Taciszowie, Knurowie oraz Zabrzu.

W Wielkopolskie PLK zatrudni w Bieniewie oraz Miłosławiu.

Jak czytamy w ogłoszeniach o pracę, do zadań wykonywanych na stanowisku dyżurnych zadań należą :

  • obsługa urządzeń celem prowadzenia ruchu pociągów na posterunku ruchu i przyległych szlakach,
  • prowadzenie dokumentacji w celu ewidencjonowania pracy eksploatacyjnej posterunku ruchu,
  • obserwacja przejeżdżającego taboru kolejowego celem stwierdzenia nieprawidłowości zagrażających dalszej jeździe taboru,
  • nadzorowanie pracowników wykonujących roboty w podległym okręgu nastawczym celem bezpiecznego ich prowadzenia.

PKP Polskie Linie Kolejowe od kandydatów oczekują

  • umiejętność współpracy oraz dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,
  • umiejętność radzenia sobie z emocjami,
  • zorientowanie na klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • otwartość na zmianę,
  • bardzo dobry stan zdrowia (1 kat. wzroku, 1 kat. słuchu)

Wymagane kwalifikacje podzielono na trzy warianty.:

Wariant A

  • Wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe po ukończeniu kształcenia w zawodach lub na kierunkach studiów, w których podstawy programowe kształcenia w zawodach lub programy nauczania lub programy studiów zawierają zagadnienia z zakresu ruchu kolejowego i sygnalizacji kolejowej, oraz uzyskanie odpowiednio tytułu zawodowego technika, świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie lub certyfikatu kwalifikacji zawodowej w zakresie kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym na poziomie technika, dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika lub dyplomu ukończenia studiów.
  • Zawodowy staż pracy – odbycie przygotowania zawodowego.

Wariant B

  • Wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe.
  • Zawodowy staż pracy – 2 lata pracy na innym stanowisku kolejowym oraz odbycie przygotowania zawodowego.

Wariant C

  • Wykształcenie co najmniej zasadnicze zawodowe lub zasadnicze branżowe.
  • Zawodowy staż pracy – 5 lat pracy na stanowisku nastawniczego oraz odbycie przygotowania zawodowego.