Duże zainteresowanie przetargiem na dostawę składów piętrowych push-pull dla PKP IC

Duże zainteresowanie przetargiem na dostawę składów piętrowych push-pull dla PKP IC

Dziewięć wniosków o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznym wpłynęło do  PKP Intercity w przetarg na zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych.

Wnioski o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznym złożyły następujące podmioty:

  • Newag S.A. adres: ul. Wyspiańskiego 3, 33-300 Nowy Sącz
  • Stadler Polska Sp. z o.o. adres: ul. Targowa 50, 08-110 Siedlce
  • H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. adres: ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 223/229, 61-485 Poznań
  • Siemens Mobility Sp. z o.o. adres: ul. Żupnicza 11, 03-821 Warszawa
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. adres: ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz
  • CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd adres: Tianxin High-tech Garden, dzielnica Shifeng,Zhuzhou, prowincja Hunan, Chińska Republika Ludowa
  • CRRC ZELC Verkehrstechnik GmbH adres: Donau-City-Strasse 7/TOP C/ 27th floor, 1220 Wiedeń, Austria
  • Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. adres: ul. Fabryczna 12, 53-609 Wrocław
  • SKODA TRANSPORTATION a.s. adres: ul. Emila Skody 2922/1, 30100 Pilzno, Czechy

W ramach dialogu uczestnicy poproszeni zostali o wypełnienie „Ankiety uczestnika dialogu technicznego na dostawę 7-wagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi”, opracowanej przez przewoźnika.

Przed terminem odesłania ankiety PKP Intercity udzieliło o maksymalnej liczbę wagonów jakie może liczyć skład podając, że zakładana maksymalna konfiguracja to 10 wagonów środkowych oraz 1 wagon sterowniczy, w sumie 11 wagonów o długości całkowitej około 300 m. Spółka podała również, że przy dokonywaniu analizy harmonogramu dostaw oraz przepływu gotówki należy
przyjąć, że przyszłe zamówienia będzie dotyczyć 38 składów bazowych 7-wagonowych (wagon sterowniczy i 6 wagonów środkowych) oraz 45 lokomotyw, przy pełnej konfigurowalności składów poprzez skracanie bądź wydłużanie składu bazowego o wagony
środkowe z innych składów bazowych.

Ankietę wypełnili i odesłali następujący uczestnicy:

  • Newag S.A. adres: ul. Wyspiańskiego 3, 33-300 Nowy Sącz
  • Stadler Polska Sp. z o.o. adres: ul. Targowa 50, 08-110 Siedlce
  • H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. adres: ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 223/229, 61-485 Poznań
  • Siemens Mobility Sp. z o.o. adres: ul. Żupnicza 11, 03-821 Warszawa
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. adres: ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz
  • Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. adres: ul. Fabryczna 12, 53-609 Wrocław
  • SKODA TRANSPORTATION a.s. adres: ul. Emila Skody 2922/1, 30100 Pilzno, Czechy

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest dostawa 38 wagonów sterowniczych, 228 wagonów środkowych oraz 45 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych. PKP Intercity postawiło przed wykonawcami szereg wymagać dotyczących zarówno lokomotyw jaki wagonów.

Dwa dni temu przewoźnik poinformował, że 7 podmiotów zgłosiło się do przetargu na dostawę 63 wielosystemowych lokomotyw.