Mimo unieważnienia postępowania na naprawy P4 siedmiu lokomotyw PKP Intercity, przewoźnik nie zamierza zrezygnować z tych pojazdów.
We wrześniu 2021 r. PKP Intercity podpisało z firma Olkol umowę na wykonanie napraw na 4-tym poziomie. Niestety problemy finansowe oleśnickiej spółki wymusiły na przewoźniku ogłoszenie nowego postępowania.
W powtórzonym postępowaniu, które ogłoszono na początku sierpnia 2022 r. wpłynęły co prawda dwie oferty ale obie znacząco przekroczyły zaplanowany budżet i PKP Intercity szybko unieważniło przetarg.
Co dalej z elektrowozami, które mogą poruszać się z prędkością maksymalną do 140 km/h?
Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity poinformowała „Kolejowy Portal”, że spółka planuje powtórzyć postępowanie na naprawy P4 lokomotyw EP08.
Obecnie przewoźnik dysponuje tylko trzema czynnymi lokomotywami tej serii, z dziewięciu które posiada.
– Pięć pojazdów czeka na naprawy. Zwrot lokomotywy EP08-010, która w listopadzie 2021 r. została skierowana do Olkolu na wykonanie P4 jest w trakcie organizacji – dodała Zakrzewska.
Według stanu na dzień 31 grudnia 2021 r. średni wiek lokomotyw EP08 to 46,89 lat.