Bardzo szybą decyzję podjęło PKP Intercity ws. przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania siedmiu lokomotyw elektrycznych serii EP08. Ze względu na znaczące przekroczenie zaplanowanego budżetu przewoźnik unieważnił postępowanie.
Na sfinansowanie zamówienia spółka zamierzała przeznaczyć kwotę brutto 7 369 194,47 zł brutto. Do PKP Intercity wpłynęły dwie oferty.
Jak czytamy w uzasadnieniu oferta z najniższą ceną, tj. oferta konsorcjum firm: Compremum (lider), Transtrain (parter) o wartości 15 095 671,92 zł brutto jest wyższa o 104,85%, tj. o kwotę 7 726 477,45 zł brutto od kwoty, którą PKP Intercity zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Druga ofert złożona przez Public Transport Service o wartości 24 751 167,00 zł brutto jest wyższa o 235,87%, tj. o kwotę 17 381 972,53 zł brutto od kwoty, którą spółka zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
– Ze względu na okoliczność, iż oferta z najniższą ceną znacznie przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający odstąpił od badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej i postanowił unieważnić postępowanie – napisano w komunikacie.
Przypomnijmy, że umowa na wykonanie tych czynności była podpisana już z Olkolem ale problemy finansowe wymusiły na przewoźniku ogłoszenia nowego postępowania. Wówczas za wykonanie prac firma z Oleśnicy oczekiwała 6 783 056,40 zł brutto. Zaproponowała także 5-letni okres gwarancji i rękojmi i zadeklarowała, że na wykonanie prac przy jednej lokomotywie potrzebuje 42 dni kalendarzowych.