Zgodnie z zapowiedziami marszałka Mieczysława Struka, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na wybór operatora, który będzie obsługiwał połączenia na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług publicznych w publicznym transporcie zbiorowym w kolejowych przewozach pasażerskich na terenie województwa pomorskiego w okresie od 11 grudnia 2022 r. do 12 grudnia 2026 r. na następujących liniach komunikacyjnych:
- Kartuzy – Gdańsk Wrzeszcz,
- Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna,
- Kościerzyna – Gdańsk Wrzeszcz – Gdynia Główna,
- Kościerzyna – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna.
Planowana maksymalna praca eksploatacyjna w kolejowych przewozach pasażerskich, w okresie obowiązywania umowy wyniesie łącznie 6.360.734,309 pociągokilometrów (pockm),w tym w okresach:
- 11.12.2022–09.12.2023–1.583.159,466 pockm
- 10.12.2023–14.12.2024–1.582.607,781 pockm
- 15.12.2024–13.12.2025–1.612.795,095 pockm
- 14.12.2025–12.12.2026–1.582.171,967 pockm
Mało czasu na przygotowanie dobrej oferty?
Na złożenie oferty zainteresowani przewoźnicy mają czas do 11 października 2022 r. czyli na dwa miesiące przed wejściem nowego rozkładu jazdy pociągów.
Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście poinformował „Kolejowy Portal” , że w ocenie spółki Organizator nie zostawił potencjalnym oferentom wystarczająco dużo czasu na należyte przygotowanie się do niego. Trzeba przecież m.in. zabezpieczyć odpowiednią liczbę pojazdów oraz pracowników do ich obsługi.
– Spółka PKP SKM jest operatorem na liniach PKM i chcemy dalej tam wozić pasażerów jednak decyzję, czy przystąpimy do tego przetargu, podejmiemy po zapoznaniu się z wymogami postawionymi przez samorząd województwa potencjalnemu przyszłemu przewoźnikowi – dodał Złotoś.
Czekamy na komentarz ws. przetargu od innych przewoźników.