10 lat temu na polskie tory wyjechał pociąg liniowy SILESIA. Innowacyjna usługa transportu pojedynczych wagonów i grup wagonowych połączyła przemysłowe regiony Polski południowej z Europą Zachodnią przez Niemcy, a w kolejnym kroku z Europą Południową przez Czechy.
Dziś, dzięki transgranicznej współpracy pomiędzy spółkami z grupy DB Cargo: DB Cargo Polska, DB Cargo Spedkol, DB Cargo AG i DB Cargo Czechia, zbudowana została unikalna oferta, w ramach której pociągi liniowe Silesia, Mazovia i Moravia, tworzą istotną sieć połączeń dla ruchu rozproszonego w Polsce, a będąc częścią europejskiej sieci DB Cargo, także i w Europie. Sukces ten świętowano na dworcu kolejowym w Gliwicach.
– Od lat konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię, w ramach której naszym celem jest dostarczanie usług wysokiej jakości, odpowiadających na potrzeby rynku. Oznacza to świadczenie usług logistycznych w pełnym wymiarze. Nie tylko usług związanych z realizacją przewozów całopociągowych, ale także grup wagonowych oraz pojedynczych wagonów – mówi Steffen Bobsien, Prezes Zarządu DB Cargo Polska – Dzięki temu nasza oferta trafia zarówno do dużych odbiorców, ale także do klientów dla których najkorzystniejszym rozwiązaniem jest transport w ruchu rozproszonym – dodaje.
68.000.000 ton towarów transportowanych jest rocznie w ramach europejskiej sieci grup wagonowych i pojedynczych wagonów DB Cargo. Przez ostatnie dziesięć lat pociąg linowy SILESIA miał w tym swój istotny wkład wyrażony czterema milionami ton przewiezionej masy, trzystoma obsłużonymi klientami i milionem siedemset tysięcy kilometrów pokonanej trasy.