Samorząd Województwa Mazowieckiego ogłosił przetarg na dostawę 16 nowych dwuczłonowych ezt-ów. Jednostki będą używane przez Koleje Mazowieckie na trasach gdzie nie ma dużego potoku pasażerów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 16 sztuk fabrycznie nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym dla EZT, szkoleniem osób wskazanych przez zamawiającego z zakresu obsługi EZT oraz serwisowaniem dostarczonych EZT w poziomie utrzymania P1, P2, P3 od dnia dostarczenia poszczególnych pojazdów do dnia 31 grudnia 2031 r.
Zamawiający może skorzystać z opcji w zakresie wykonania:
- serwisowania dostarczonych EZT w poziomie utrzymania P1, P2, P3 w okresie od 01 stycznia 2032 r. do upływu 18 lat, licząc od dostawy danego EZT, albo do osiągnięcia przez dany EZT, przebiegu wynoszącego 2 160 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze;
- maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego, dostarczonego EZT w ramach zamówienia, w związku z osiągnięciem czasu lub przebiegu do naprawy w tym poziomie.
Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości:
- na każdy dostarczony pojazd na następujące okresy:
- kompletny pojazd – 48 miesięcy,
- powłoka malarska – do najbliższej naprawy P4,
- nadwozie pojazdu i ramy wózków (w zakresie perforacji) – do najbliższej naprawy P5,
licząc od daty podpisania końcowego protokołu odbiorczo-technicznego danej jednostki.
- na usługi serwisowe EZT na następujące okresy:
- przegląd P1 – do następnego przeglądu P1,
- przegląd P2 – do następnego przeglądu P2,
- przegląd P3 – do następnego przeglądu P3,
- na wykonane naprawy P4 na okres 18 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbiorczo-technicznego pojazdu po naprawie,
- na trwałość kół monoblokowych:
- napędowych w pojazdach na przebieg nie mniejszy niż 1 000 000 pojazdokilometrów,
- tocznych w pojazdach na przebieg nie mniejszy niż 1 500 000 pojazdokilometrów,
- na dostarczony pakiet naprawczy-pozderzeniowy na okres 24 miesięcy, licząc od daty podpisaniu protokołu odbioru pakietu.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
- dostarczył pierwszy EZT w terminie 24 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy, jednakże nie później niż do dnia 31 maja 2026 r.,
- dostarczył pozostałe 15 EZT sukcesy. w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jednakże nie później niż do dnia 31 maja 2026 r.,
- świadczył usługi serwisowe w poziomie P1, P2, P3 dla dostarczonych EZT od dostawy danego EZT do dnia 31 grudnia 2031 r., a w przypadku skorzystania przez z opcji również w okresie od 1 stycznia 2032 r. do upływu 18 lat, licząc od dostawy danego EZT, albo do osiągnięcia przez dany EZT, przebiegu wynoszącego 2 160 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze
- wykonał maksymalnie dwie naprawy w poziomie P4 w odniesieniu do każdego EZT w przypadku skorzystania przez z opcji w tym zakresie, w terminie 50 dni, licząc od dnia przekazania danego pojazdu do naprawy
O wyborze wykonawcy zdecydują następujące kryteria
- Współczynnik efektywności elektrycznych zespołów trakcyjnych – waga 25 pkt
- Współczynnik zdolności przewozowej elektrycznych zespołów trakcyjnych – waga 5 pkt
- Liczba stałych miejsc siedzących w elektrycznym zespole trakcyjnym – waga 5 pkt
- Układ osi w elektrycznym zespole trakcyjnym – waga 5 pkt
- Cena za dostawę 16 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym oraz szkoleniem pracowników – waga 30 pkt
- Cena za świadczenie usług serwisowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3 – waga 20 pkt
- Cena za naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych – waga 10 pkt.
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mija 12 lipca 2023 o godz. 11:30.
Przypomnijmy, że postępowanie na zakup 15 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ogłosiły Koleje Mazowieckie. Przewoźnik zastrzegł sobie prawo opcji pozwalające zakupić 10 kolejnych takich samych pojazdów.