Trwa montaż ostatnich lokomotyw EffiShunter 300 dla PKP Intercity

Trwa montaż ostatnich lokomotyw EffiShunter 300 dla PKP Intercity

Podczas gdy pierwsze sześć lokomotyw EffiShunter 300 zostało już odebranych przez PKP Intercity, to w zakładzie CZ Loko trwa produkcją pozostałych czterech.

Dwie lokomotywy są obecnie testowane przed wysyłką do Polski. Pozostałe dwie są na etapie montażu. W ramach kontraktu CZ Loko przeszkoli także pracowników przewoźnika z obsługi lokomotyw.Producent taboru udzieli również czteroletniej gwarancji i rękojmi na wyprodukowane pojazdy.

Lekkie lokomotywy spalinowe będą służyć do pracy manewrowej i zestawiania składów wagonowych przewoźnika na bocznicach Zakładów PKP Intercity. Wartość zamówienia wynosi 39,1 mln zł netto i jest kolejnym krokiem ku zwiększaniu możliwości parku taborowego przewoźnika.

Lokomotywy EffiShunter 300 dla PKP Intercity przeszły szereg modyfikacji, które wyróżniają je spośród innych lokomotyw typu 794. Oprócz instalacji urządzenia SHP bezpieczeństwa pociągów i kontroli czuwania CA, które są niezbędne do eksploatacji w Polsce, pojazdy wyposażono w silnik CAT C13B z modułem emisji CEM, który łączy w sobie katalizator utleniania (DOC), filtr cząstek stałych (DPF).

Przypomnijmy, że pierwsze lokomotywy SM60 przyjechały do Polski pod koniec października 2022 r. PKP Intercity odebrało je od CZ Loko 10 listopada 2022 r.