Przed wakacjami nowe pojazdy wzmocnią park taborowy PKP Intercity

Przed wakacjami nowe pojazdy wzmocnią park taborowy PKP Intercity

Wkrótce PKP Intercity ma odebrać kolejne nowe pojazdy ED160 oraz ostatnią zmodernizowaną jednostkę ED74. Dzięki temu przewoźnik wprowadzi zmiany w zestawieniu niektórych pociągów.

ED160

Justyna Moskalewicz – Aderek z biura prasowego PKP Intercity, poinformowała „Kolejowy Portal”, że w czerwcu przewoźnik odbierze kolejne 3 jednostki z zamówionych 12 nowych pojazdów FLIRT, produkowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska.

Łącznie w naszym parku taborowym będzie już 6 takich składów. Do końca roku w zasobach spółki znaleźć się mają wszystkie zamówione składy– podkreśla Moskalewicz – Aderek.

Przypomnijmy, że realizacja dostawy składów jest mocno opóźniona. Zgodnie z podpisaną w sierpniu 2019 r. umową, dwa pierwsze FLIRTy miały zostać dostarczone w ciągu 18 miesięcy (luty 2021 r.). Ostatecznie trafiły do przewoźnika po 37 miesiącach. W marcu 2023 r. do eksploatacji obserwowanej dopuszczony został trzeci pojazd, ponieważ jeden z dwóch dotychczas kursujących uległ wypadkowi.

W ramach wartego ponad 1 mld zł kontraktu, oprócz dostawy jednostek ED160, Stadler Polska będzie także świadczył usługę utrzymania technicznego floty przez okres 15 lat.

ED74

Wielkimi kropami zbliża się zakończenie projektu modernizacji 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74.

Ostatnią jednostkę ED74 spółka odbierze przed wakacjami – dodała Justyna Moskalewicz – Aderek.

Przypomnijmy, że w czerwcu 2019 r. PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz Pesa Bydgoszcz . Wartość kontraktu wynosi 274,8 mln zł brutto.

Podczas modernizacji pojazdy przechodzą istotne zmiany, które podniosą standard składów, tak aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania pasażerów. W zmodernizowanych pociągach pasażerowie skorzystają m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto w każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego. Przygotowano również miejsce na dwie maszyny vendingowe z napojami i przekąskami.

Zmodernizowane jednostki powróciły na tory w grudniu 2021 r., kiedy to obsługując pociągi IC „Wyspiański” oraz IC „Siemiradzki” rozpoczęły eksploatację obserwowaną z pasażerami. Wraz z odbiorem kolejnych pojazdów, PKP Intercity skierowało  „Edyty” do obsługi połączeń do Lublina