Pod koniec października nowe ED160 PKP Intercity pojadą z pasażerami

Pod koniec października nowe ED160 PKP Intercity pojadą z pasażerami

W połowie września PKP Intercity odebrało dwa z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Pojazdy zaczną wozić podróżnych pod koniec października.

Początkowo FLIRTy będą poddane eksploatacji obserwowanej w ruchu pasażerskim do osiągnięcia przebiegu co najmniej 400 000 km łącznie.

Jak poinformowała Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP Intercity, przewoźnik zaplanował wprowadzenie nowych jednostek ED160 do rozkładowego ruchu od 29 października 2022 r.

– Obecnie trwają szkolenia drużyn konduktorskich – dodała Agnieszka Serbeńska.

Jednostki obsłużą pociągi:

  • IC 13108 Reymont rel. Łódź Fabryczna – Kraków Gł.
  • IC 3524 Kolberg rel. Kraków Gł. – Olsztyn Gł.
  • IC 5328 Warmia rel. Olsztyn Gł. – Kraków Gł.
  • IC 3522 Żeromski rel. Kraków Gł. – Olsztyn Gł.
  • IC 5122 Mazury rel. Olsztyn Gł. – Łódź Fabryczna

Realizacja dostawy składów jest mocno opóźniona. Zgodnie z podpisaną w sierpniu 2019 r. umową, dwa pierwsze FLIRTy miały zostać dostarczone w ciągu 18 miesięcy (luty 2021 r.). Ostatecznie trafiły do przewoźnika po 37 miesiącach. Na tak duże opóźnienie niewątpliwie wpływa miała pandemią COVID-19, która przyczyniła się do problemów z dostawą komponentów.

W ramach wartego ponad 1 mld zł kontraktu, oprócz dostawy jednostek ED160, Stadler Polska będzie także świadczył usługę utrzymania technicznego floty przez okres 15 lat.

AKTUALIZACJA

Po publikacji artykuły, do redakcji dotarła informacja, że jednostka ED160-022 obsługuje dziś połączenie IC „KARŁOWICZ”. Pojazd ED160-021 stoi na terenie bazy przewoźnika w Krakowie gdzie odbywają się szkolenia drużyn konduktorskich.