PLK kontynuuje przebudowę urządzeń srk w okolicach Kutna

PLK kontynuuje przebudowę urządzeń srk w okolicach Kutna

W połowie marca spółka PCC Intermodal poinformowała o ograniczeniach w ruchu pociągów w okolicach stacji Kutno. Według PKP Polskie Linie Kolejowe w kwietniu sytuacja ma się poprawić, ponieważ planowane jest podłączenie kolejnej grupy torów stacji Kutno do nowych urządzeń srk, co umożliwi jazdę po dwóch torach na szlaku Kutno – Stara Wieś.

Rafał Wilgusiak z zespołu rasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował „Kolejowy Portal”, że na stacji Kutno kontynuowana jest przebudowa urządzeń sterowania ruchem.

Aby zmniejszyć do niezbędnego minimum wpływ na ruch pociągów roboty zostały podzielone na etapy. Niemniej szeroki zakres robót oraz konieczność integracji wszystkich elementów systemu ma wpływ na ograniczoną przepustowość stacji Kutno i szlakach przyległych – zaznacza Wilgusiak.

Jak dodaje nasz rozmówca, obecnie na szlaku na Kutno – Stara Wieś oraz Kutno Zachód – Ostrowy ruch odbywa się po jednym torze. Ruch dwutorowy prowadzony jest na szlaku Kutno – Krzewie.

To sprawia, że w marcu br. stacja Kutno średnio w dobie obsługiwała 24 pociągi towarowe. W lutym i styczniu tego roku przez Kutno przejeżdżało średnio 30 ciężkich składów w dobie – tłumaczy przedstawiciel PLK.

Planowane zakończenie prac na stacji Kutno nastąpi w lipcu 2023 r. Wtedy też w obszarze LCS Kutno wzrośnie przepustowość linii kolejowej.

Przypomnijmy, w połowie marca spółka PCC Intermodal przewoźnik, ale jednocześnie operator terminala kontenerowego w Starej Wsi k. Kutna, że ograniczenia w ruchu pociągów będą miały wpływ na planowanie zarówno połączeń w korytarzach krajowych, jak i na liniach międzynarodowych, w tym szczególnie w ruchu intraeuropejskim.