Spółka Polregio ogłosiła postępowanie na wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania (P4), wraz z pracami dodatkowymi, 23 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57, EN57 SPOT oraz EN71.
Przedmiotem zamówienie jest wykonanie przez wykonawcę prac przeglądowo-naprawczych dwudziestu trzech pojazdów, w tym wykonanie
- stałego zakresu P4
- prac dodatkowych opcjonalnych – niezbędnych do przywrócenia danej jednostki do pełnej sprawności technicznej, których konieczność wykonania musi być zatwierdzona przez przewoźnika
- prac dodatkowych na wybranych pojazdach
Prace obejma następujące pojazdy:
- EN71-001
- EN57-719
- EN57-1196
- EN57-1219
- EN57-1273
- EN57-1451
- EN57-1466
- EN57-1537
- EN57SPOT-2011
- EN57SPOT-2019
- EN57SPOT-2022
- EN57SPOT-2023
- EN57SPOT-2024
- EN57SPOT-2027
- EN57SPOT-2029
- EN57SPOT-2033
- EN57SPOT-2044
- EN57SPOT-2056
- EN57SPOT-2063
- EN57SPOT-2064
- EN57SPOT-2068
- EN57SPOT-2073
- EN57SPOT-2078
Zakres prac stałych został określony w Dokumentacji Systemu Utrzymania oraz Dokumentacji Techniczno-Ruchowej. Podczas wykonywania prac stałych, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany na nowe obręczy zestawów kołowych zgodnie z kartą pomiarową DSU, wymiany na nowe wszystkich elementów uznanych za normalia oraz wykonania wszystkich badań i prób.
W ramach prac dodatkowych opcjonalnych niezbędnych w celu spełnienia warunków określonych w DSU, przewoźnik przedstawił listę 66 czynności, w tym np. naprawa silnika trakcyjnego, wymiana osi zestawu kołowego, naprawa przetwornicy wirującej, wymiana szyb, Naprawa poszycia foteli pasażerskich, wymiana foteli pasażerskich i maszynisty.
W ramach prac dodatkowych w 14 jednostkach zamontowane zostaną dwie toalety próżniowe, a w dziewięciu pojazdach jedna toaleta próżniowa. Polregio oczekuje montażu kamer szlakowych w 22 pojazdach. W 15 jednostkach zabudowany zostanie kompletny system monitoringu przestrzeni pasażerskiej.
W czterech przypadkach przewoźnik zlecił zabudowie fabrycznie nowego systemu informacji pasażerskiej (SIP) wraz z funkcją systemu emisji reklam (SER) oraz zabudowie na pulpicie maszynisty systemu dynamicznego rozkładu jazdy (SDRJ).
Przewoźnik oczekuje, że wybrany wykonawca wykona naprawę dla każdego z pojazdów w terminie nie dłuższym niż 50 dni kalendarzowych licząc od dnia przekazania danego pojazdu.
Na wykonane czynności wynikające z przedmiotu umowy spółka udzieli gwarancji jakości na okres:
- 24 miesięcy dla całego pojazdu, w tym dla wszystkich zamontowanych w ramach Naprawy zespołów, podzespołów i części (niezależnie od tego, czy są nowe, czy regenerowane)
- 36 miesięcy na malaturę;
Zamawiający przyjął cenę oferty jako jedyne kryterium oceny ofert.