PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy okresowej 10 lokomotyw spalinowych serii SM42 typ 18D, na 4-tym poziomie utrzymania.
Zakres naprawy, obejmuje wykonanie stałego zakresu naprawy, wg ramowego zakresu określonego w DSU, obejmującego przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawą lub wymianą elementów zużytych bądź uszkodzonych oraz prac wykraczających poza stały zakres naprawy i uzupełnienie ewentualnych braków według potrzeb.
Umowa zostanie zawarta na okres do 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi jako pierwsze.
Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania naprawy każdej z dostarczonych do naprawy lokomotyw w terminie do 65 dni roboczych.
PKP Intercity wymaga aby wykonawca udzielił rękojmi i gwarancji na pracę lokomotywy po wykonanej naprawie przez co najmniej 12 miesięcy, 18 miesięcy na malaturę (malowanie farbami chemoutwardzalnymi bez całkowitego usunięcia starej powłoki z zastosowaniem powłoki antygraffiti) oraz 36 miesięcy na silnik spalinowy z prądnicą główną.
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty, przewoźnik kierować się będzie dwoma kryteriami: cena za wykonanie przedmiotu zamówienia – waga kryterium 85 pkt oraz okresem gwarancji i rękojmi na bezawaryjną pracę lokomotyw po wykonanych naprawach – waga kryterium 15 pkt.
Oferty można składać do 20 września 2021 r. do godz. 12:00.
Przypomnijmy, że podczas Targów Kolejowych TRAKO 2013, PKP Intercity podpisało umowę z Newag S.A. na modernizację 20 lokomotyw spalinowych typu SM42, w tym 10 lokomotyw jednoagregatowych (typ 18D) oraz 10 lokomotyw dwuagregatowych (typ 6Dl) wyposażonych w układ zasilania składu pociągu w energię elektryczną, które przewoźnik także wysłał na naprawy P4. Do przewoźnika wpłynęły dwie oferty, które zmieściły się w zaplanowanym budżecie.