PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 10 lokomotyw spalinowych serii SU4210 typ 6DI. Do przewoźnika wpłynęły dwie oferty.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik przeznaczył kwotę 29 620 503,30 zł brutto.
Swoje oferty złożyli:
- Newag – 20 413 892,05 zł brutto
- PKP Cargotabor – 24 904 331,27 zł brutto.
Wykonawcy zgodnie ustalili 12-miesięczny okres gwarancji i rękojmi na bezawaryjną pracę lokomotyw po wykonanych naprawach.
Umowa z wybraną firmą zostanie zawarta na maksymalnie 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania naprawy każdej z dostarczonych do naprawy lokomotyw SU4210 w terminie do 65 dni roboczych.
O wyborze wykonawcy w 85% zdecyduje cena a w 15% okres gwarancji i rękojmi.
Przypomnijmy, że podczas Targów Kolejowych TRAKO 2013, PKP Intercity podpisało umowę z Newag S.A. na modernizację 20 lokomotyw spalinowych typu SM42, w tym 10 lokomotyw jednoagregatowych (typ 18D) oraz 10 lokomotyw dwuagregatowych (typ 6Dl) wyposażonych w układ zasilania składu pociągu w energię elektryczną. Modernizacja polegała na budowie całkowicie nowego nadwozia na dotychczasowej ostoi, przy jednoczesnym wykorzystaniu wózków i zbiorników paliwa. 6DI to pierwsza lokomotywa modernizowana przez nowosądeckiego producenta, w której zabudowano zderzaki pochłaniające energię zderzeniową.