PKP Intercity opublikowało postępowanie RFI dotyczące złożenia informacji w zakresie dostawy 18 lekkich lokomotyw manewrowych przeznaczonych do obsługi bocznic w zakładach spółki. Nie byłoby w tym nić dziwnego, że przetarg na dostawę takich pojazdów, nie został rozstrzygnięty.
Przewoźnik zastrzega, że niniejsze zapytanie nie stanowi jakiegokolwiek elementu postępowania o udzielnie zamówienia, w związku z czym PKP Intercity nie jest zobligowana do wyboru którejkolwiek oferty.
Podstawowe dane techniczne
Ilość kabin | 1 |
Szerokość toru | 1435mm |
Prędkość maksymalna | co najmniej 60 km/h |
Ilość osi | 2 lub 3 |
Maksymalna siła pociągowa | min. 110 kN |
Nacisk jednostkowy osi na tor | 22,5 t |
Moc silnika spalinowego | co najmniej 300 kW |
Rodzaj paliwa | ON (B7, B10), CNG, H2 |
Kontrola zużycia paliwa | system kontroli zużycia w czasie rzeczywistym |
Norma emisji spalin | EU Stage V |
Układ chłodzenia silnika | chłodzenie cieczą |
Układ przeniesienia napędu | przekładnia elektryczna lub hydrokinetyczna |
Rodzaj hamulca | pneumatyczny tarczowy lub klasyczny |
Typ hamulca | zespolony i dodatkowy |
Sprężarka powietrza | śrubowa lub tłokowa bezolejowa (wydajność min.2300 4/min) |
Zestawy kołowe | koła monoblokowe |
System piasecznice | dla każdego zestawu |
Prądnica główna | trójfazowa 400 V AC z prostownikiem lub bez |
Moc prądnicy głównej | min. 400 kVA |
Silniki trakcyjne | trójfazowe AC lub szeregowe DC |
Diagnostyka pojazdu | system diagnostyki pokładowej |
Urządzenia cięgłowo-zderzne | haki i sprzęgi śrubowe UIC — czołownice A i B półsprzęgi automatyczne — czołownice A i B zderzaki z wkładami elastomerowymi i elementami Crash – czołownice A i B |
Ochrona przeciwpożarowa | system przeciwpożarowy z alarmem |
Radiołączność | urządzenie GSM-R dla kolei |
Trakcja wielokrotna | 2 lokomotywy |
Dopuszczenie do eksploatacji | Umożliwiające eksploatację na bocznicach PKP Intercity z możliwością okresowego wjazdu na tory PKP PLK w trakcie wykonywania prac manewrowych |
PKP Intercity w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt dostawy) planuje rozpoczęcie eksploatacji lokomotyw po 18 miesiącach od podpisania umowy, a realizację całego zamówienia w ciągu 30 miesięcy. Przewoźnik planuje utrzymanie lokomotyw dla poziomów P1 do P3 we własnym zakresie.
Wykonawca w przypadku zawarcia umowy zobowiązany będzie ponadto do stosowania kolorystyki i wytycznych w zakresie designu, sporządzenia i przekazania dokumentacji pojazdów, udzielenia licencji do dokumentacji i oprogramowania, udzielenia gwarancji i rękojmi, uzyskania na rzecz zamawiającego dokumentu dopuszczającego do eksploatacji, przeszkolenia pracowników, dostarczenie elementów i części zamiennych tzw. wyprawki.
Przetarg trwa
Przypomnijmy, że w ogłoszonym w wakacje 2023 r. przetargu na dostawę 18 lekkich manewrowych lokomotyw spalinowych zgłosiło się dwóch producentów, CZ Loko oraz FPS Cegielski. Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik zamierza przeznaczyć brutto 137 597 886 zł brutto. Oferty złożyli CZ Loko – 156 420 000 złl netto/brutto oraz H. Cegielski -Fabryka Pojazdów Szynowych – 190 404 000 zł brutto.
Według naszych informacji, ogłoszone RFI to tylko rozpoznanie rynku pod względem ceny.
Dodajmy, że PKP Intercity posiada już 10 lekkich lokomotyw manewrowych, które zakupiło od czeskiego CZ Loko w połowie lutego 2021 r. Pierwsze sześc pojazdów przewoźnik odebrał w listopadzie 2022 r.