Polregio podpisało z firmą Pesa Mińsk Mazowiecki umowę na wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania wraz z pracami dodatkowymi w elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57 oraz EN57 SPOT.
Przypomnijmy, że na sfinansowanie zamówienia przewoźnik przeznaczył 61 366 000 zł brutto, a Pesa Mińsk Mazowiecki złożyła ofertę w wysokości 61 365 930 zł brutto.
Przedmiotem umowy podpisanej w połowie maja 2024 r. będzie wykonanie przez prac przeglądowo-naprawczych w 18 elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57 oraz EN57 SPOT na potrzeby PR Wrocław (4 EZT), PR Kraków (8 EZT) i PR Opole (6 EZT).
Pojazdami wskazanymi do prac są następujące jednostki:
- EN57-650
- EN57-694
- EN57-840
- EN57-1129
- EN57-1160
- EN57-1256
- EN57-1282
- EN57-1292
- EN57-1373
- EN57-2005
- EN57-2009
- EN57-2025
- EN57-2028
- EN57-2037
- EN57-2039
- EN57-2045
- EN57-2050
- EN57-2069
W ramach prac dodatkowych opcjonalnych, które są niezbędne w celu spełnienia warunków określonych w DSU, przewoźnik przedstawił listę ponad 60 prac. W wykazie prac znalazły się m.in.:
- naprawa silnika trakcyjnego
- wymiana osi zestawu kołowego
- naprawa przetwornicy statycznej
- wymiana szyby czołowej
- naprawa bądź wymiana sprzęgu Scharfenberga
- naprawa bądź wymiana cylindra hamulcowego wózka tocznego i napędnego
- naprawa bądź wymiana zderzaków
- naprawa nastawnika jazdy
- wymiana pantografu
Dodatkowo przewoźnik zleci prace dodatkowe na wybranych pojazdach polegające na montażu toalety próżniowej.
Przewoźnik oczekuje wykonania naprawy dla każdego z pojazdów w terminie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych licząc od dnia przekazania danej jednostki.
Szacowany okres obowiązywania umowy to koniec lutego 2025 r.