Kto nie dopilnował prawidłowej nazwy przystanku Warszawa Grochów? [AKTUALIZACJA]

Kto nie dopilnował prawidłowej nazwy przystanku Warszawa Grochów? [AKTUALIZACJA]

Od 10 grudnia pasażerowie korzystają z nowego przystanku Warszawa Grochów. Co ciekawe, na kilka godzin przed udostępnieniem peronu, wykonawca chciał montować tablice informacyjne, z nazwą, która została zmieniona w marcu 2021 r., jeszcze przed podpisaniem umowy na realizację prac.

Przypomnijmy, że początkowo zarządca infrastruktury dla nowego przystanku planował nazwę Warszawa Wiatraczna.  Decyzję o zmianie na Warszawa Grochów podjęto na początku 2021 r.

Anna Znajewska-Pawluk, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała „Kolejowy Portal”, że pracownicy spólki stwierdzili, że wykonawca dostarczył na teren budowy Warszawa Grochów tablice z niewłaściwą nazwą przystanku.

W trybie pilnym PKP Polskie Linie Kolejowe  poleciły wymianę tablic na właściwe. Od 10 grudnia na przystanku są tymczasowe tablice w właściwą nazwą. Po dostarczeniu nowych, docelowych oznaczeń, będą wymienione – podkreśla Znajewska-Pawluk.

Co na to Trakcja?

Biuro prasowe spółki poinformowało „Kolejowy Portal”, że pomyłka wynika z braku przekazania wykonawcy arkusza zamiennego do Projektu Wykonawczego w zakresie nazwy przystanku.

Tablice docelowe z poprawną nazwą przystanku osobowego „Warszawa Grochów” zostaną zamontowane do 22.12.2023 r. – dodaje Trakcja.

Efekty modernizacji na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer

Wraz z nowym rozkładem jazdy oprócz nowego przystanku Warszawa Grochów, podróżni korzystają także ze zmodernizowanych peronów na przystankach Warszawa Gocławek, Warszawa Olszynka Grochowska oraz stacji Warszawa Wawer.

 Zakończenie prac zasadniczych na linii otwockiej zaplanowano do końca 2023 r. Następnie prowadzone będą prace wykończeniowe na nowych przystankach, m.in. związane z budową wiat przystankowych, nawierzchnią peronową oraz dojściami – dodaje przedstawicielka PKP PLK.

Koniec prac w 2024 r. 

W 2024 r. kontynuowane będą także prace związane m.in. z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz wykończeniem i zadaszeniem 6 przejść podziemnych dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, przy ul. Goździków i ul. Korkowej; przy ul. Edisona i ul Skrzyneckiego (pod wiaduktem ul. Płowieckiej), pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna, na stacji Warszawa Wawer.

Nasza rozmówczyni dodaje, że przejścia pod torami zostaną udostępnione pasażerom w 2024 r.

Do zakończenia prac, pasażerowie korzystają z przejść w poziomie szyn. Ponadto prowadzone będą prace w zakresie układów drogowych i docelowych ciągów komunikacyjnych – zaznacza Anna Znajewska-Pawluk.

W 2024 planowane jest też uruchomienie dodatkowych nowych przejść do rezerwatu Olszynka Grochowska oraz zabudowa nowej kładki na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska.

AKTUALIZACJA

W ramach uzupełnienia, zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe kto odpowiada za dostarczenie Wykonawcy arkusza zamiennego do Projektu Wykonawczego w zakresie nazwy przystanku.

Anna Znajewska-Pawluk z biura prasowego zarządcy infrastruktury odpowiedziała, że PKP Polskie Linie Kolejowe dwukrotnie informowały wykonawcę przebudowy linii kolejowej Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer o zmianie nazwy przystanku z Warszawa Wiatraczna na Warszawa Grochów.

Było to we wrześniu 2021 roku oraz w czerwcu 2022 roku – podkreśla Znajewska-Pawluk

Przedstawicielka PLK podkreśla, że inwestor oczekuje na jak najszybszą zmianę oznakowania przystanku.