Jedno zdarzenie i dwa różne stanowiska PKP PLK

Jedno zdarzenie i dwa różne stanowiska PKP PLK

Jak już informowaliśmy, w środę około godz. 9:20 doszło do mylnego skierowania pociągu Kolei Mazowieckich. Nie analizowalibyśmy głębiej sprawy, gdyby nie pierwszy komunikat zarządcy infrastruktury.

Na stacji Warszawa Zachodnia występują utrudnienia w ruchu pociągów w kierunku Pruszkowa, Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego. Pociągi mogą odjeżdżać z innych peronów. Opóźnienia szacowane są do ok. 15 minut. O zmianach podróżni są informowani na peronach. Szczegóły dostępne są również w portalu i aplikacji Portal Pasażera. Wprowadzono wzajemne honorowanie biletów pomiędzy przewoźnikami PKP Intercity, Polregio, Koleje Mazowieckie oraz ZTM Warszawa.

Pociąg Kolei Mazowieckich relacji Dęblin – Błonie ok. godz. 9:20 uszkodził na stacji Warszawa Zachodnia pantograf, doszło do usterki sieci trakcyjnej. Na miejsce skierowano służby. Okoliczności zdarzenia ustali specjalna komisja.

Służby szacują, że zakończenie utrudnień powinno nastąpić ok. godz. 12:00 – przekazał zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Z dużym zaskoczeniem przyjęliśmy komunikat dotyczący problemów na stacji Warszawa Zachodnia. W odpowiedzi zarzuciliśmy spółce kilka nieścisłości. Zapytaliśmy m.in., czy to prawda, że pociąg 21474 został skierowany na tor zamknięty w trakcie budowy zamiast na tor nr 10 przy peronie 4, czy jazda pociągu 21474 odbywała się na sygnał zastępczy, czy pociąg zatrzymał się przed przeszkodą, czy też żadnej przeszkody nie było na zamkniętym torze, a także czy w przypadku niezatrzymania się pojazdu przed przeszkodą istniało ryzyko wykolejenia lub uszkodzenia pojazdu Kolei Mazowieckich.

Blisko 90 minut zajęło spółce sprostowanie własnego komunikatu i przekazanie opinii publicznej prawdy. Poniżej znajduje się treść komunikatu w sprawie zdarzenia na stacji Warszawa Zachodnia.

Komisja ustala okoliczności zdarzenia na stacji Warszawa Zachodnia. Pociąg Kolei Mazowieckich wjechał na tor bez krawędzi peronowej. Tor jest sprawny technicznie i prawidłowo osygnalizowany, jednak nie został jeszcze wyposażony w sieć trakcyjną. Jazda odbywała się na sygnał zastępczy.

Pociąg zatrzymał się przed kozłem oporowym. Komisja w trakcie postępowania ustali, czy było ryzyko wykolejenia.

Trudno nam zrozumieć cel, w jakim PKP Polskie Linie Kolejowe nie chcą przekazywać rzetelnych informacji …

Utrudnienia związane z tym zdarzeniem trwały do około godz. 13:00.