Alstom: dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić najwyższą niezawodność usług i standardy bezpieczeństwa

Alstom: dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić najwyższą niezawodność usług i standardy bezpieczeństwa

Po czwartkowej awarii i naprawie systemów sterowania ruchem kolejowym, do Alstom wpływają kolejne pytania. Firma wydała oświadczenie w tej sprawie.

Alstom w Polsce zaangażował się w pełni w eliminację błędu, który wystąpił 17.03.2022 r. w systemach sygnalizacji wyprodukowanych przez Bombardier Transportation.

Problem został w pełni rozwiązany tego samego dnia. Alstom ściśle współpracował z komórką kryzysową infrastruktury kolejowej i operatorów, w skład której weszły m.in. PKP IC, PKP PLK, kierowaną przez Ministerstwo Infrastruktury. Współpracowaliśmy z naszymi Klientami, udzielając im wsparcia.

Alstom natychmiast zmobilizował 24 zespoły serwisowe, które ręcznie usunęły błąd informatyczny, gdyż urządzenia te nie są podłączone do żadnej sieci. Alstom potwierdza, że nie był to cyberatak. Błędy czasowe są znanym zjawiskiem. Alstom potwierdza, że nie było żadnego ryzyka w zakresie bezpieczeństwa związanego z błędem formatowania czasu, który wystąpił 17 marca 2022 r.

Alstom w Polsce nigdy nie współpracował z żadnym rosyjskim partnerem w zakresie systemów sterowania ruchem, a żaden z elementów polskich urządzeń sygnalizacyjnych nie został wyprodukowany przez rosyjskiego dostawcę. Alstom dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższą niezawodność usług, jakość i standardy bezpieczeństwa.

Przypomnijmy, w czwartek 17 marca ok godz. 4:00 na sieci kolejowej wystąpiły awarie w 19 lokalnych centrach sterowania wyposażonych w urządzenia Alstomu (exBombardier).