Sześciu producentów przekazało PKP Intercity informacje cenowe dotyczące dostawy fabrycznie nowych piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w dwóch wariantach.
Na zapytanie PKP Intercity odpowiedzi udzieliło 6 producentów: Stadler, Alstom, Skoda, Newag, Pesa, Siemens. Obecnie prowadzone są analizy – poinformowała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Przewoźnik zapytał producentów o cenę dostawy piętrowych składów w dwóch wariantach:
- I wariant: o długości pojazdu ≤ 200 m w tym liczba miejsc siedzących nie mniej niż 650 dla jednego pojazdu, łączna ilość miejsc siedzących dla dostarczanych wszystkich składów ≥ 24 700
- II wariant: długość pojazdu ≤ 150 m, łączna ilość miejsc siedzących dla dostarczanych wszystkich składów ≥ 24 700.
Ogłoszenie RFI na piętrowe EZT-y ma pomóc PKP Intercity podjąć decyzję dotyczącą zakupu 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 wielosystemowymi lokomotywami.
W połowie października PKP Intercity poinformowało, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 6 654 160 272 zł brutto, a jedyną ofertę złożyło konsorcjum Pesa Bydgoszcz oraz Newag, które oczekuje 8 533 682 436 zł brutto za dostawę.
Ofertę w przeprowadzonym postępowaniu z zaskoczeniem przyjął Tomasz Gontarz, wiceprezes przewoźnika, który w rozmowie z Kolejowym Portalem tłumaczył, że warunki przetargowe zostały zmodyfikowane na korzyść producentów.