PKP Intercity unieważniło postępowanie na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 14 wagonów osobowych typu 609A. Złożone oferty były za wysokie.
Na sfinansowanie zamówienia przewoźnik zamierzał przeznaczyć 66 555 300 zł brutto.
Spółka H. Cegielski –FPS złożyła ofertę w wysokości 95 553 780 zł brutto natomiast konsorcjum COMPREMUM (lider) oraz Mag-Train (partner) chciało wykonać prace za 107 211 720 zł brutto.
Przypomnijmy, że postępowanie zostało ogłoszone na początku lipca 2021 r. a otwarcie ofert było przekładane aż 10 razy. Zainteresowani wykonawcy skierowali do przewoźnika ponad 70 pytań.
Po wykonanej modernizacji wagony miały posiadać przynajmniej 34 wieszaki do przewozu rowerów, z możliwością przewozu dwóch rowerów typu tandem a także po 10 uchwytów po przewozu nart i desek snowboardowych.
W przedziale pasażerskim znalazłoby się 36 miejsc stałych, wyposażonych w stoliki i gniazdka 230V oraz USB. W przedziale do przewozu rowerów zaplanowano co najmniej 18 pełnowymiarowych siedzeń uchylnych.
PO wykonanych pracach wagonu dostosowane byłyby do jazdy z prędkością konstrukcyjną i eksploatacyjną wynoszącą minimum 160 km/h.