Od 22 grudnia 2021 r. do 28 lutego 2022 r., na sezon zimowy wznowione zostaną bezpośrednie połączenia pociągiem do stolicy Tatr. Dla podróżnych udostępnione będą kolejne zmodernizowane perony na przystankach Bystra Podhalańska i Skawa Środkowa oraz na stacji Poronin.
Od września realizowany jest kolejny etap modernizacji na trasie Kraków – Zakopane. Jak poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe, prace budowlane prowadzone są obecnie na odcinkach pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką oraz pomiędzy Chabówką a Zakopanem.
– Dzięki przebudowie stacji i przystanków pasażerowie już zyskują coraz wygodniejszą komunikację na peronach i dostęp do pociągów. Po zakończeniu inwestycji i dostosowaniu infrastruktury kolejowej do wyższych prędkości podróże kolejową zakopianką będą szybsze – zaznacza Szalacha.
Jak mówi nasza rozmówczyni, każdy etap inwestycji zwiększa dostępność do kolei.
– Zimą, podobnie jak ubiegłego lata pasażerowie skorzystają także z wcześniejszych efektów prac – komfortowych stacji i przystanków: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sieniawa, Lasek, Nowy Targ – wymienia przedstawicielka PLK.
Modernizacja linii wpływa na wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych między Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Chabówką i Zakopanem. Na trasie wymieniana jest także sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowane są mosty i przepusty.
Wiosną prace będą kontynuowane na liniach między Suchą Beskidzką a Zakopanem.
– 1 marca 2022 r. rozpocznie się kolejna faza robót, obejmująca dalszą przebudowę torów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowyc – dodaje Dorota Szalacha
Po zakończeniu całego przedsięwzięcia PLK, planowanego w czwartym kwartale 2023 r., czas podróżowania pociągiem z Krakowa do Zakopanego skróci się do nieco ponad 2 godzin.