Torpol blisko modernizacji i elektryfikacji odcinka Giżycko – Korsze

Torpol blisko modernizacji i elektryfikacji odcinka Giżycko – Korsze

PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły w końcu przetarg  na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze. Inwestycja usprawni podróże w województwie warmińsko-mazurskim oraz na sieci kolejowej. Możliwe będą szybsze i wygodniejsze podróże.

Przetarg ogłoszono na 50-kilometrowy odcinek Giżycko – Korsze. Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze, która zostanie przystosowana do jazdy pociągów z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h. Pozwoli to skrócić podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o ok. 50 minut. Czas przejazdu planowany po pracach, to poniżej 2 godz.

Dzięki elektryfikacja linii nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co również przełoży się na krótszy czas przejazdu. Wzrośnie przepustowość trasy, co oznacza, że oferta podróży może być bardziej atrakcyjna – będzie mogło jeździć więcej pociągów.

Planowana inwestycja zakłada, że podróżni zyskają dostępniejsze 4 stacje (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 5 przystanków (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo). Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Przypomnijmy, że na finansowanie zamówienia zarządca infrastruktury przeznaczył 1 914 869 454,24 zł brutto. Początkowo Torpol oczekiwał 1 243 066 919,16 zł brutto ale po przeprowadzonej aukcji elektronicznej obniżył swoje oczekiwania do kwoty 1 078 400 000,00 zł brutto.

Łącznie w postępowaniu wpłynęło 13 ofert, z czego pięć zostało odrzuconych.

Termin realizacji inwestycji został określony na 30 miesięcy.

Dodajmy, że obecnie Torpol czeka na podpisanie umów na modernizację stacji Słupsk oraz przebudowy odcinka Lębork – Słupsk.