Szczegóły nowego rozkładu jazdy PKP Intercity dla województwa podlaskiego

Szczegóły nowego rozkładu jazdy PKP Intercity dla województwa podlaskiego

Dodatkowe połączenia z Białegostoku do Warszawy, Wrocławia i Łodzi oraz więcej pociągów kursujących w ramach kategorii InterCity (IC) obsługiwanych komfortowym, nowoczesnym taborem. To najważniejsze nowości dla województwa podlaskiego w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2023/2024, który wejdzie w życie 10 grudnia.

Dodatkowe połączenia do Warszawy, Wrocławia i Łodzi

W nowym rocznym rozkładzie jazdy do/z Białegostoku kursować będzie 13 par pociągów całorocznych, czyli o 2 więcej niż dotychczas. Od 10 grudnia mieszkańcy województwa podlaskiego będą mogli skorzystać z aż 12 par połączeń do Warszawy. 10 będzie kursowało trasą najszybszą przez Tłuszcz, Łapy i Czyżew, a dwa przez Hajnówkę, zapewniając połączenie dla miejscowości takich jak: Siedlce, Czeremcha, Bielsk Podlaski.

Pociąg IC Fredro, który obecnie jeździ na trasie Wrocław – Warszawa przez Opole i Częstochowę, będzie miał wydłużoną relację do Białegostoku. Ponadto skład IC Baczyński kursujący z Warszawy do Wrocławia przez Łódź również pojedzie z Białegostoku i zastąpi pociąg IC Zemenhof, który jeździł tylko między stolicą województwa podlaskiego a Warszawą. Tym samym mieszkańcy Białegostoku zyskają dodatkowe połączenia do Warszawy, Wrocławia i Łodzi.

Przewoźnik planuje także uruchomienie dodatkowego pociągu IC Esperanto relacji Białystok – Warszawa Centralna, który kursować będzie w każdą niedzielę. Liczba pociągów do Krakowa, Olsztyna, Trójmiasta, Szczecina nie zmieni się. Utrzymane zostanie także połączenie IC Hańcza do Mockavy, skomunikowane z pociągiem do Wilna.

Wyższy komfort podróżowania

Nowy rozkład jazdy przynosi wzrost komfortu podróżowania. Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC. Nową, wyższą kategorię otrzyma pociąg Żubr relacji Warszawa – Białystok. Skład ten, już jako IC Żubr, będzie zestawiony z nowoczesnych wagonów, których odbiory zaplanowane są w przyszłym roku. W ten sposób już ponad 90% wszystkich pociągów kursujących z/do stolicy Podlasia będzie obsługiwana komfortowym taborem.