Szczegóły nowego rozkładu jazdy PKP Intercity dla województwa łódzkiego

Szczegóły nowego rozkładu jazdy PKP Intercity dla województwa łódzkiego

Nowe połączenie z Terespolem, powrót całorocznego pociągu do Zakopanego oraz więcej pociągów kursujących w ramach kategorii InterCity (IC) obsługiwanych komfortowym, nowoczesnym taborem. To najważniejsze nowości dla województwa łódzkiego w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2023/2024, który wejdzie w życie 10 grudnia.

W nowym, rocznym rozkładzie jazdy do/z Łodzi kursować będą 53 pary pociągów – 47 składów całorocznych i 6 sezonowych (o 2 więcej). Od 10 grudnia mieszkańcy Łodzi będą mogli skorzystać w dni robocze z 20 par całorocznych pociągów do Warszawy, 4 całorocznych par pociągów do Poznania, 10 do Trójmiasta (8 całorocznych, 2 sezonowych) oraz 7 do Katowic (5 całorocznych i 2 sezonowych).

Nowe połączenie Terespol – Łódź oraz powrót do Zakopanego

Od 22 grudnia wrócą bezpośrednie całoroczne połączenia do Zakopanego. Mieszkańcy Łodzi będę mogli dojechać do stolicy Tatr pociągiem IC Witkacy. Dotychczas, ze względu na prace modernizacyjne prowadzone na trasie Kraków – Zakopane, bezpośrednio pociągiem pod Tatry można było dojechać tylko w wakacje i ferie zimowe, a w pozostałym okresie korzystając z zastępczej komunikacji autobusowej od/do Krakowa.

Od nowego rozkładu jazdy pociąg IC Skaryna kursujący do tej pory na trasie Terespol – Warszawa będzie dojeżdżał do stolicy województwa łódzkiego, zastępując na odcinku Warszawa – Łódź pociąg IC Soplica.

W sezonie wakacyjnym mieszkańcy województwa łódzkiego będą mieli ułatwiony dojazd nad polskie morze. Sezonowy pociąg TLK Wydmy relacji Bohumin – Łeba/Hel pojedzie zmienioną trasą m.in. przez Radomsko, Piotrków Trybunalski, Łódź i Kutno. Przez ostatnią miejscowość oraz Łęczycę i Ozorków pojadą także sezonowe pociągi TLK Korsarz i IC Bursztyn, które zabiorą pasażerów do Kołobrzegu, Łeby i na Hel.

Wyższy komfort podróżowania

Nowy rozkład jazdy przynosi wzrost komfortu podróżowania. Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), liczba pociągów jeżdżących do/z Łodzi w kategorii IC zwiększy się z 38 do aż 45. Nową, wyższą kategorię otrzymają pociągi IC Chemik relacji Katowice – Płock oraz IC Doker relacji Gdynia – Katowice, które będą obsługiwane nowoczesnymi zespołami trakcyjnymi ED160 FLIRT. Oba składy będą zatrzymać się między innymi w Łodzi, Piotrkowie Trybunalskim czy Radomsku.

Z kolei pociąg Uznam relacji Warszawa – Świnoujście, zatrzymujący się między innymi w Kutnie, zostanie zestawiony ze zmodernizowanych wagonów, dzięki czemu jego kategoria też zmieni się z TLK na IC. W ten sposób już ponad 85% wszystkich pociągów kursujących z/do Łodzi będzie obsługiwana komfortowym taborem.