Stadler dostarczy pojazdy akumulatorowe do Chicago

Stadler dostarczy pojazdy akumulatorowe do Chicago

Metra i Stadler podpisały umowę na dostawę 16 elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych. Pierwsze zamówienie obejmuje osiem dwuczłonowych jednostek.

Operator kolei podmiejskiej działający na terenie Chicago zamierza eksploatować zakupione pojazdy na linii Rock Island. Zgodnie z ustawą Buy America Act, będą one budowane w Stanach Zjednoczonych i zaprojektowane tak, aby spełniały wszystkie normy dla osób niepełnosprawnych (ADA) oraz Federalnej Administracji Kolejowej (FRA).

Podpisanie kontraktu stanowi przełomowy krok naprzód dla krajobrazu transportowego Chicago.

Ten zakup dowodzi zaangażowania Metry w czystsze źródła energii, w cichsze pociągi i w myślenie kreatywne, gdy planujemy naszą przyszłość. Jesteśmy podekscytowani, że możemy wprowadzić tę technologię, wraz z jej efektywnością, elastycznością i niezawodnością, do Chicago i do naszych pasażerów – powiedział Jim Derwinski Metra.

Pociągi zamówione przez Metra będą wyprodukowane z myślą o zimowych warunkach i dostosowane do surowych warunków zimowych w Chicago.

Nasza technologia BEMU pomaga wspierać agencje transportu publicznego, takie jak Metra, w misji przynoszenia nowoczesnego, ekologicznego transportu publicznego do USA. Jesteśmy podekscytowani, że możemy budować te pociągi dla obszaru większego Chicago i z niecierpliwością oczekujemy współpracy z Metra – powiedział Martin Ritter, CEO Stadler US.

Każdy dwuczłonowy skład pomieści 112 osób,. Jednostki zostaną wyposażone w takie elementy jak informacyjne tablice dla pasażerów, stojaki na rowery, półki na bagaże oraz gniazdka USB.

Rozwiązania alternatywnego napędu dla podróży kolejowych o zerowej emisji

Zakres alternatywnych rozwiązań napędu Stadler umożliwia bardziej przyjazną dla środowiska podróż kolejową nawet tam, gdzie dotychczas nie było alternatywy dla napędu dieslowskiego. Stadler ma ponad 80 lat doświadczenia w budowie pojazdów szynowych zasilanych bateriami. Dzisiaj nowoczesne pojazdy zasilane bateriami jeżdżą zarówno z liniami napowietrznymi, jak i bez nich, a ładowane są podczas jazdy lub hamowania.

W 2023 roku Stadler został wybrany przez operatora kolejowego z Kalifornii, Caltrain, do opracowania pierwszego w USA wieloskładnikowego pociągu zasilanego bateriami. Ten innowacyjny pociąg wieloskładnikowy umożliwia eksploatację lokalną o niskiej emisji, zwłaszcza na trasach, które są tylko częściowo zelektryfikowane. Stadler podpisał również ważny kontrakt w październiku 2023 roku: dostawa ogółem 29 pociągów zasilanych wodorem dla Agencji Transportu Stanowego Kalifornii (CalSTA) i Caltrans. Pierwsze zamówienie obejmuje cztery pociągi wodorowe, a kolejne sześć pociągów wodorowych zostało zamówione na początku 2024 roku.

Dzięki tym przełomowym osiągnięciom w USA i udanej sprzedaży pojazdów szynowych z napędem bateryjnym lub wodorowym w Niemczech, Włoszech, Austrii i na Litwie, Stadler ponownie podkreśla swoją wiodącą pozycję na świecie w dziedzinie alternatywnych rozwiązań napędu dla transportu kolejowego.