Siemens Mobility zaprezentował Mireo Plus B

Siemens Mobility zaprezentował Mireo Plus B

Siemens Mobility po raz pierwszy zaprezentował publicznie pociąg akumulatorowy Mireo Plus B. Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) zamówił 27 takich pociągów w 2020 roku.

Elektryczne składy dwuwagonowe ze 120 miejscami siedzącymi mogą operować na trasach kolejowych z napowietrznymi liniami energetycznymi lub bez nich dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu. Dostawa jednostek zaplanowana jest na okres od czerwca do grudnia 2023 roku.

– Wszystkie pociągi powinny być przyjazne dla klimatu. Tam, gdzie nie ma jeszcze linii napowietrznych, stawiamy na alternatywne i przyjazne dla klimatu rozwiązania. Dzięki akumulatorowemu napędowi hybrydowemu Mireo Plus B pociągi w regionie Ortenau będą jeździć bez emisji spalin pod koniec 2023. Badenia-Wirtembergia jest pionierskim regionem w Niemczech i jako właściciel finansuje wprowadzenie i eksploatację pociągów akumulatorowych. po raz pierwszy gwarantujemy konserwację i serwis przez cały okres obowiązywania umowy – powiedział mówi minister transportu Badenii-Wirtembergii Winfried Hermann.

– Dzięki temu zamówieniu Badenia-Wirtembergia inwestuje w przyszłość mobilności. Nasz pociąg akumulatorowy Mireo Plus B umożliwia przyjazny dla klimatu, lokalnie bezemisyjny transport pasażerski, a tym samym stanowi zrównoważoną alternatywę dla stosowania dieslowych zespołów trakcyjnych na linie niezelektryfikowane Gwarantujemy dostępność floty wraz z konserwacją przez cały cykl życia” – mówi Gerhard Greiter, dyrektor generalny Northeast Europe w Siemens Mobility.

Zasięg Mireo Plus B w trybie bateryjnym w rzeczywistych warunkach wynosi ponad 80 kilometrów. Akumulatory można ładować na linii napowietrznej oraz wykorzystując energię hamowania. System baterii jest montowany pod podłogą i zawiera dwa pojemniki na baterie. Stosowane są baterie litowo-jonowe o długiej żywotności. Planuje się, że Siemens Mobility zajmie się również utrzymaniem pociągów przez prawie 30 lat. Pociągi powstaną w zakładzie Siemens Mobility w Krefeld.

Oprócz zamówienia dla Badenii-Wirtembergii, Siemens Mobility otrzymał również dwa kolejne zamówienia na Mireo Plus B: Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) zamówił 31 pociągów Mireo Plus B w 2021 roku. Siedem kolejnych pociągów trafi do Midtjyske Jernbaner w Danii z koniec 2024 roku.