Alstom dostarczy Polo Mercitalia 20 lokomotyw Traxx DC3

Alstom dostarczy Polo Mercitalia 20 lokomotyw Traxx DC3

Alstom dostarczy włoskiemu przewoźnikowi Polo Mercitalia  z Grupy Ferrovie dello Stato 20 lokomotyw elektrycznych Traxx DC3, nazwanych E.494 we Włoszech. Pojazdy trafią do operatora w 2024 r.

Umowa wynika z podpisanej w grudniu 2017 roku umowy na dostawę 40 lokomotyw Traxx DC3 najnowszej generacji z opcją 20 kolejnych jednostek. Alstom dostarczył już 40 lokomotyw Traxx DC3, które rozpoczęły działalność komercyjną ponad trzy lata temu. Nowe lokomotywy zostaną objęte programem Full Maintenance zapewnianym przez Alstom Italia Service.

– Aby transport kolejowy był bardziej zrównoważony i wydajny, konieczne jest odnowienie naszej floty lokomotyw i wagonów – mówi Gianpiero Strisciuglio, dyrektor generalny Mercitalia Logistics. – W ciągu 10 lat planujemy zakup 3500 wagonów i ponad 300 ekologicznych lokomotyw elektrycznych i hybrydowych nowej generacji, w tym 20. Lokomotywy te są bardzo innowacyjne, ponieważ można je wyposażyć do pokonania ostatniej mili kolejowej, docierając bezpośrednio do obszarów niezelektryfikowanych, takich jak terminale śródlądowe i porty z szybkim zasilaniem zmiany, bezpośrednio łącząc transport kolejowy z innymi rodzajami transportu – dodał Strisciuglio

– Jesteśmy niezwykle dumni, że Polo Mercitalia, nasz wieloletni klient i pierwsza firma, która zainwestowała w lokomotywę elektryczną dużej mocy Traxx DC3, zdecydowała się skorzystać z tej opcji zakupu o kolejne 20 jednostek oprócz 40 już dostarczonych –  mówi Michele Viale, dyrektor zarządzający Alstom Włochy oraz prezes i dyrektor generalny Alstom Ferroviaria. – Ta dodatkowa umowa jest kolejnym dowodem zaufania, jakim nasi klienci obdarzają naszą Grupę i produkt Traxx DC3, który jest sprzedawany w ponad 160 egzemplarzach, z czego około 90 krąży we włoskiej sieci kolejowej – zauważył Viale.

Lokomotywy Traxx DC3  będą produkowane w zakładzie Alstom w Vado Ligure.

Traxx DC3 to najnowsza generacja lokomotyw elektrycznych dużej mocy, która maksymalizuje wydajność, minimalizuje interwencje konserwacyjne i zapewnia wyższe obciążenie oraz zdolność trakcyjną przy niższym zużyciu energii.