Siemens Mobility dostarczy 23 składy Mireo dla sieci kolejowej Regensburg/Dolina Dunaju

Siemens Mobility dostarczy 23 składy Mireo dla sieci kolejowej Regensburg/Dolina Dunaju

Siemens Mobility otrzymał zamówienie na budowę 23 czteroczłonowych zespołów trakcyjnych Mireo dla operatora kolejowego agilis Eisenbahngesellschaft mbH & Co. KG. Składy te zostaną dostarczone dla sieci kolejowej Regensburg/Dolina Dunaju w 2024 roku i w grudniu tego roku mają zostać wprowadzone do ruchu pasażerskiego. Pociągi Mireo będą obsługiwały nową linię RE 50 (Norymberga – Regensburg – Plattling) oraz linię RB 51 (Neumarkt – Regensburg – Plattling).

– Kiedy zamawialiśmy nowe pojazdy, skupialiśmy się na zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu pasażerom dzięki dobrze zaprojektowanym wnętrzom. W agilis uważamy, że szczególnie ważne jest, aby nasi pasażerowie czuli się komfortowo – powiedział dr Axel Hennighausen, prezes zarządu agilis.

– Uruchomienie nowych składów dla sieci Regensburg/Dolina Dunaju, z obsługą Norymbergi i tamtejszych połączeń magistralnych, zaoferuje naszym pasażerom znaczącą wartość dodaną – to kamień milowy w historii agilis – dodał Gerhard Knöbel, dyrektor projektu ds. handlowych i mobilności w agilis.

– Sprzedaliśmy już ponad 240 zespołów trakcyjnych z naszej udanej serii Mireo. Pojazdy te zachwycają zarówno operatorów, jak i pasażerów, dzięki zwiększonemu komfortowi podróżowania, niezawodności i efektywności energetycznej. Specjalnie dla sieci Regensburg/Dolina Dunaju opracowaliśmy nowy, szczególnie mocny wariant Mireo. Pojazd jest wyposażony w dwa dodatkowe napędowe zestawy kołowe, które umożliwiają szybsze przyspieszenie – dodaje Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility.

Nowe zespoły trakcyjne Mireo mają 216 miejsc siedzących i zapewniają pasażerom większy komfort dzięki przestronnej konstrukcji. Przy każdym wejściu znajduje się wielofunkcyjna przestrzeń, która nie jest ograniczona składanymi siedzeniami, co zwiększa wygodę pasażerów. Wszystkie pojazdy są bez barier dla pasażerów z ograniczoną mobilnością. Ponadto na stacjach z niższymi peronami dostępna jest winda dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, ułatwiająca wsiadanie i wysiadanie. Pasażerowie mają do dyspozycji także dużo miejsca na przechowanie bagażu.

System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym wyświetla aktualne czasy przyjazdu i odjazdu, jak również opcje połączeń na poszczególnych stacjach. Pojazdy będą również wyposażone w specjalną powłokę na szybach, opracowaną przez Siemens Mobility, która znacznie poprawia odbiór sygnału z telefonów komórkowych na pokładzie. W całym pociągu dostępna będzie również bezpłatna sieć WiFi.

Mireo firmy Siemens Mobility to skalowalny przegubowy zespół trakcyjny, którego masa została znacznie zmniejszona dzięki różnym rozwiązaniom konstrukcyjnym, takim jak wózki z wewnętrznym łożyskowaniem zestawów kołowych. Znacząco poprawiona aerodynamika w porównaniu z poprzednimi modelami znacznie zmniejsza zużycie energii przez pojazd. Nowy wariant Mireo jest szczególnie mocny, co pozwala mu na szybsze przyspieszanie. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 160 km/h.