PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście otworzyła oferty w przetargu na wykonanie Modernizacji peronu SKM na stacji Gdynia Orłowo. Zgłosiło się siedmiu wykonawców.
Na sfinansowanie zamówienia kolejowa spółka zamierzała przeznaczyć kwotę 18 609 000 zł brutto.
Oferty złożyli:
- Konsorcjum: lider – Alusta, partner – Pozbud – 22 631 617,18 zł brutto
- Budimex – 22 984 818,12 zł brutto
- Colas Rail Polska – 17 696 010,00 zł brutto
- Mosty Gdynia – 22 034 220,00 zł brutto
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno– Torowe – 23 202 705,08 zł brutto
- Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Rajbud – 19 359 355,92 zł brutto
- Konsorcjum: lider – Roverpol, partner – Rover Infraestructuras – 20 270 400,00 zł brutto
Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 7-letni okres gwarancji jakości i rękojmia za wady.
O wyborze wykonawca zadecyduje w 94 proc. cena, a w 6 proc. długość okresu gwarancji.
W ramach modernizacji przystanku Gdynia Orłowo, powstaną m.in.:
- nowy peron o długości 226 m ( dłuższy o 2 m od obecnego)
- pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi
- zmodernizowane wejście na peron od strony CH Klif, w którym zostanie zainstalowana winda
- monitoring
- system informacji pasażerskiej
- mała architektura – ławki, kosze itd.
Przystanek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej zdolności poruszania się. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 11 miesięcy od podpisania umowy.
Nadal trwa analiza złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym w postępowaniu na modernizację przystanku SKM Gdynia Leszczynki.