Ruszyła modernizacji stacji SKM Gdynia Główna

Ruszyła modernizacji stacji SKM Gdynia Główna

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście przekazała wykonawcy plac budowy na stacji Gdynia Główna, przeznaczonej do modernizacji. Pierwsza faza prac potrwa do 24 sierpnia. W tym czasie pociągi w obu kierunkach będą jeździły wahadłowo po jednym torze.

W piątek, 22 lipca zostanie zamknięty tor 502 w stronę Gdańska i rozpocznie się wymiana szyn oraz prace przy krawędzi peronu – m.in. wymiana płyt krawędziowych, nawierzchni peronowej, wykonanie ścieżek prowadzenia. Ten etap zakończy się 7 sierpnia.

Kolejnego dnia, 8 sierpnia nastąpi zamiana stron w pracach na peronie – zamknięty zostanie tor 501 w stronę Wejherowa / Lęborka. Tę stronę peronu czeka ten sam zakres robót, które powinny zakończyć się 24 sierpnia.

– W czasie zamknięć poszczególnych torów pociągi jadące w obu kierunkach będą jeździły wahadłowo i zatrzymywały się tylko z jednej strony peronu! W ten właśnie sposób ruch pociągów prowadzony jest przy modernizowanym peronie SKM Gdynia Orłowo – wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.

Po letniej modernizacji peronu czeka nas od jesieni remont zabytkowego budynku Dworca Podmiejskiego, któremu wykonawca ma przywrócić urok sprzed lat. Wybudowany w 1959 roku według projektu Wacława Tomaszewskiego dworzec łączy styl klasycystyczny, art déco i modernizm.

– W pierwszej fazie prac w budynku Dworca Podmiejskiego teren budowy zostanie wygrodzony w taki sposób, żeby możliwe było przemieszczanie się pasażerów i był zapewniony dostęp do kas i Działu Obsługi Posprzedażowej. W dalszym etapie – 4. kwartał tego roku, budynek Dworca Podmiejskiego zostanie całkowicie zamknięty. Obsługa Pasażerów (kasy, reklamacje itp.) zostanie przeniesiona do tymczasowego dworca kontenerowego – informuje rzecznik SKM.

W zależności od postępu prac drogi dojścia na peron będą się zmieniać. Dostanie się na niego będzie możliwe:

  • albo przez budynek Dworca Głównego i pochylnię,
  • albo przez budynek Dworca Podmiejskiego i schody lub windę.

Wykonawcę modernizacji w formule „zaprojektuj i wybuduj” – konsorcjum T4B i Maxto Technology wyłoniono w lutym 2021 roku. Wykonawca miał 14 miesięcy na prace projektowe, które zostały ukończone, dlatego teraz może rozpocząć prace remontowe. Koszt modernizacji to 62 mln zł.