Rozpoczęły się targi InnoTrans 2022

Rozpoczęły się targi InnoTrans 2022

Ruszyła XIII edycja Międzynarodowych Targów Techniki Transportowej Innotrans. Do 23 września 2022 r. W 42 halach ponad 2800 wystawców z 56 krajów zaprezentuje swoje nowe produkty. Ponadto zobaczymy 124 pojazdy na 3 500 metrach torów kolejowych.

Podczas ceremonii otwarci głos zabrali prezes Messe Berlin Martin Ecknig,  Europejski Komisarz ds. Transportu Adina Vălean oraz minister transportu Niemiec Volker Wissing. Głos zabrał także Alexander Kamyshin, prezes Koklei Ukraińskich. Następnie rozpocznie się panel dyskusyjny pt.: „Przyszłość mobilności w czasach zmian klimatycznych”, w którym wezmą udział

  • Michael Peter, prezes Siemens Mobility
  • Michal Krapinec, prezes České dráhy
  • Peter Spuhler, prezes Stadler Rail
  • Dr. Richard Lutz, prezes Deutsche Bahn
  • Dr. Volker Wissing, minister transportu Niemiec
  • Henri Poupart-Lafarge, prezydent Alstom Transport

Jakie nowości taborowe zobaczymy pierwszego dnia targów?

O godz. 14:00 Stadler zaprezentuje zespół trakcyjny FLIRT H2 napędzany wodorem dla San Bernardino County Transportation Authority (SBCTA).  FLIRT H2 ma być wykorzystywany w ruchu pasażerskim w ramach projektu Redlands Passenger Rail Project w Kalifornii. Pociąg FLIRT H2 składa się z dwóch wagonów i części środkowej, w której znajdują się ogniwa paliwowe i zbiorniki z wodorem. W wodorowym ogniwie paliwowym generowany jest prąd elektryczny, który jest magazynowany w baterii trakcyjnej. Pociąg posiada 108 miejsca siedzące, jego prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.

O godz. 15:00 Koleje Czeskie i Siemens Mobility przedstawią zalety lokomotywy Vectron230, która dzięki maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 230 km/h nadaje się do eksploatacji na liniach konwencjonalnych, jak i w szybkim transgranicznym ruchu pasażerskim.

Również o godz. 15:00 PESA i PKN ORLEN zaprezentują lokomotywę wodorowej z mobilną stacją tankowania wodoru.  Firmy podpiszą również specjalne porozumienie w sprawie wspólnego przygotowania ofert w przetargach na dostawy taboru wodorowego wraz z dostawą wodoru i stacji tankowania.

O godzinie 15:30 Stadler przedstawi bateryjny zespół trakcyjny FLIRT Akku dla Nahverkehrsverbund Schleswig-Holstein GmbH (NAH.SH). Dwuczłonowy pojazd to pierwszy seryjny akumulatorowy zespół trakcyjny przeznaczony do eksploatacji na trasach częściowo zelektryfikowanych w Niemczech. W trakcie testów na trasie prototyp ustanowił rekord świata pokonując 224 km z napędem bateryjnym.