RCP przekazał Gamę Marathon dla Bahnoperator

RCP przekazał Gamę Marathon dla Bahnoperator

Rail Capital Partners przekazał kolejną lokomotywę PESA 111Ed Gama Marathon do Bahnoperator, który zajmuje się organizacją przewozów intermodalnych. 

– Lokomotywa jednosystemowa z modułem dojazdowym dedykowana jest do obsługi transportów na terenie RP. Jest to doskonała alternatywa dla krajowych przewozów. Zastosowanie odpowiedniego taboru na tym odcinku pozwala na znaczne ograniczenie kosztów i czasu przy dojazdach do terminali, co daje większe korzyści dla Operatora, który może być bardziej atrakcyjny cenowo dla swoich finalnych klientów – podkreślił Marcel Stein, Prezes Zarządu TE Bahnoperator

– Bahnoperator widzi duży potencjał w projektach, nad którymi pracuje PESA. Wykazuje także poważne zainteresowanie wykorzystania lokomotywy dwunapędowej do realizacji swoich przewozów –  powiedziała Magdalena Stefaniuk, Prezes Zarządu Bahnoperator

 – Nasza spółka stale się rozwija, posiadamy łącznie 38 lokomotyw, w tym lokomotywy elektryczne zarówno cztero jak i sześcioosiowe w tym z systemem dojazdowym oraz lokomotywy spalinowe.  Bardzo się cieszymy że Firma Bahnoperator dołączyła do grona naszych klientów, a jeszcze bardziej z tego, że nasza forma udostępniania lokomotyw spotkała się z dobrym odbiorem klienta, co zaowocowało przekazaniem kolejnego pojazdu. Staramy się zawsze dopasować do potrzeb klienta zarówno po stronie taborowej jak i wszystkich innych aspektów związanych z dzierżawą taboru –  wskazał Ireneusz Kozłowski Prezes Zarządu RCP.

– Wysoka niezawodność lokomotywy elektrycznej w połączeniu z modułem dojazdowym okazuje się wielkim atutem na dzisiejszym rynku przewozowym. Takie połączenie umożliwia realizację przewozów po wszystkich głównych szlakach,  a także na bocznicach kolejowych i torach nie posiadających trakcji elektrycznej. To uniwersalne rozwiązanie pozwala znacząco skrócić czas transportu i właśnie ten element ma istotne znaczenie dla klientów RCP – dodał Roman Pluciński Członek Zarządu RCP

Z uwagi na duże zapotrzebowanie na rynku oraz zgodnie z przyjętą strategią RCP będzie dalej rozwijał park taborowy, a zakupy kolejnych lokomotyw planowane są jeszcze w tym roku. W efekcie  tych działań przewoźnicy będą mogli sukcesywnie dokonywać wymiany przestarzałego, często ponad 40-letniego taboru, który nie spełnia już oczekiwań rynku. Pojazdy nowej generacji zapewniają przede wszystkim bezpieczeństwo, komfort pracy obsługujących maszynistów, ale także wysoki wskaźnik niezawodności. 

– Cieszymy się, że przewoźnicy intermodalni doceniają Gamę Marathon, czyli elektryczną lokomotywę z silnikiem dojazdowym. Pracujemy nad kolejnymi generacjami pojazdów – np. w tym miesiącu rozpoczną się jazdy testowe lokomotywy dwunapędowej. Chcemy, by nasze pojazdy były jeszcze bardziej przyjazne środowisku, nisko i zeroemisyjne. Stąd konsekwentny rozwój lokomotywy z paliwowymi ogniwami wodorowymi, która została bardzo dobrze przyjęta na TRAKO, co potwierdzają zapytania od kolejnych klientów z Europy zainteresowanych naszymi wodorowymi lokomotywami manewrowymi – powiedział Maciej Maciejewski, wiceprezes Zarządu PESA .